فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 98حجم فایل: 549قیمت: 16000 تومان
بخشی از متن:
فهرست مطالب :
تشخیص مفاهیم
برنامه ریزی ، نظارت بر اجرای برنامه ها
ارزشیابی از دوره های آموزشی
نحوه تهیه گزارش های مورد نیاز یک آموزشگاه
برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات
نظارت بر امور مالی آموزشگاه
تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر
نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار
منابع
قسمتی از متن :
تعاریف مدیریت غالباً اصالت را یا به فرد و گروه اجتماعی و یا به سازمان می دهند. برای مثال: ” فالت ” (Follett) مدیریت را ” هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران ” می داند. این تعریف نه تنها با آموزشهای نظریة نئوکلاسیک همخوانی ندارد، بلکه می تواند برای توجیه یک نظام استثماری مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این ذهنیت فلسفی و یا دیدگاه خاص گوینده است که تعریف او را با سوگیری مواجه می سازد. اصالت هم با فرد و هم با سازمان است ولی با توجه به نوع و ماهیت سازمان، تنها میزان اهمیت هر یک از آن دو فرق خواهد کرد. با در نظر گرفتن مطلب فوق، تعریفی از مدیریت در زیر ارائه می شود: ” مدیریت عبارت از توانایی پرورش و هماهنگ سازی فرآیند های خود رهبری اعضای سازمان در ارتباط و همسو با اهداف سازمان است. ” این تعریف بر چند پیش فرض زیر استوار است:
ـکارکنان قابلیت رشد شخصیو حرفه ای و نیز توانایی اداره کردن خویش را دارند.
ـکارآیی و اثر بخشیسازمان در گرو رشد و در نتیجه تلاش بیشتر کارکنان است.
ـسازمان و اهداف آنراهنمای عمل مدیریت و کارکنان است.
ـنقش مدیر یک نقش حرفه ایاست و نه صرفاً تجربه اندوزی در حین عمل.
ـمدیریت به عنوان یکفرآیند مشارکتی در نظر گرفته شده است. فرآیندی که نقش مدیر در آن کمرنگ است و بیشترنقش یک پشتیبان، تسهیل گر و هماهنگ کننده را دارد.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.