|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: حجم فایل: 39267قیمت: 5000 تومان
بخشی از متن: فایل وکتور قابل اجرا در نرم افزار ایلوستریتور و کورل برای ایجاد پارتیشن و لبه های ستون در لیزر کات و سی ان سی
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
وکتور,پارتیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: حجم فایل: 0قیمت: رایگان
بخشی از متن: برنامه فتو گراو به طور خاص برای نگارگرهای لیزر طراحی شده است . هدف از این برنامه، بهره گیری از عکس های اسکن شده به گونه ای است که می توان آنها را بر روی انواع مختلفی از مواد معمولی حکاکی کرد و با اطمینان مطمئن شد که عکس های حکاکی شده از کیفیت فوق العاده ای برخوردار خواهند بود. برخی از ویژگی ها ویرایش عکس بسته به موضوع شبیه سازی فرایند حکاکی برای مواد رایج پیش نمایش قبل از حکاکی روند تعاملی با پیشرفت های قابل تنظیم و بازخورد بصری در زمان واقعی. گزارش ها و اثبات رنگ برای تأیید و مرجع مشتری. مجموعه پارامترهای تعریف شده توسط کاربر می تواند برای سفارشی سازی بیشتر ذخیره شود. برای اکثر تجهیزات حکاکی لیزری و مواد مشترک کالیبراسیون شده است. رنگ کلیپرت از CorelDraw می تواند به راحتی با پردازش با PhotoGraV حکاکی شود. PhotoGraV شبیه سازی بیش از 20 مواد حکاکی از جمله: گیلاس و چوب گردو؛ آکریلیک روشن و سیاه و سفید؛ برنج لیزری سیاه و آلومینیوم آنودایز شده؛ انواع مواد چرم عمومی؛ و بسیاری از پلاستیک با یک هسته سفید یا سیاه و با انواع کلاهک از جمله زرد و طلا و رنگ جامد. توابع پردازش PhotoGraV برای هر کدام از این مواد تنظیم شده و بهینه شده اند و پارامترهای بهینه سازی مناسب به طور خودکار هر بار که مواد جدید انتخاب می شوند، بارگیری می شوند. PhotoGraV به طور خودکار جبران کننده ویژگی های حکاکی هر ماده در فرآیند ایجاد تصویر پردازش “گیره آماده”. به عنوان مثال، عکس هایی که روی آکریلیک واضح حکاکی می شوند به طور خودکار به صورت آینه نمایش داده می شوند و در قطب منفی تولید می شوند. البته، شما می توانید این ویژگی های اتوماتیک را در هر زمان برای ایجاد جلوه های ویژه در صورت تمایل، از بین ببرید. PhotoGraV کاربری آسان دارد برای استفاده. (1) اسکن تصویر به عنوان ویندوز بیت مپ، (2) تصویر را در PhotoGraV باز کنید، (3) نوع ماده را انتخاب کنید که حکاکی می شود، (4) دکمه فرآیند نهایی را انتخاب کنید. چیزی که بعدا بر روی مانیتور کامپیوتر خود مشاهده می کنید یک شبیه سازی تصویری است که تصویر آن به نظر می رسد زمانی که در حقیقت بر روی ماده ای که انتخاب کرده
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
معرفی,نرم,افزار,Photo,Grav ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: حجم فایل: 12525قیمت: رایگان
بخشی از متن: فایل وکتور طرح جعبه مقوای در مدل های مختلف قابل اجرا در نرم افزار ایلوستریتور و کورل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
وکتور,فایل,آماده,برش,جعبه,روی,مقوا,در,طرح,های,مختلف ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 60حجم فایل: 1745قیمت: 7000 تومان
بخشی از متن: هوش مالی مفهومی ذهنی است که به عملکرد یا کارهای خاصی اشاره دارد که ثروت را به زندگی شما میآورند.
جیمی مکاینتایر در کتاب خود با نام «درسهایی که آرزو داشتم در مدرسه یاد میگرفتم» به مفهوم ماتریس هوش اشاره کرده است. او با استناد به این مفهوم روشهایی را برای مدیریت امور مالی پیشنهاد کرده و گفته است که چگونه به استقلال مالی برسید.
این کتاب به موضوعات بسیار متنوعی در زمینهی پولسازی پرداخته است که نمیتوان تمام فصلهای آن را در یک مقاله گنجاند. ازاینرو منحصرا چند راهکار عملی و تکنیکی را که نویسنده شخصا برای مشکل مالی خود به کار برده است، تجزیهوتحلیل میکنیم. مکاینتایر با این تکنیکها خود را از دست بدهی ۱۵۰ هزار دلاری خود خلاص کرد و به این ترتیب راهش را به سوی میلیونها دلار پول و آرامش خاطر هموار نمود.
همیشه با خودم فکر میکردم که چرا بعضی از افراد خیلی راحت پول درمیآورند، ولی نوبت من که میشود انگار پول از من فرار میکند. گاهی در خودم یا اطرافیانم به دنبال ایراد کار میگشتم. بهتازگی فهمیدهام که برای پولدار شدن هم باید باهوش بود، البته هوشی متفاوت از IQ. در ادامه به بررسی مفهوم هوش مالی پرداختهایم تا راز سربهمهر پول درآوردن را فاش کنیم.
ثروتمندان دنیا درباره پول چه نگرشی دارند؟ نقش پول در زندگی شما چیست؟ چگونه در سریعترین زمان ممکن پولدار شویم؟ با خواندن این مقاله به ویژگیهای شخصیتی و رفتاری مدیران کارآمد و ناکارآمد پی میبرید، ذهنیت لازم برای موفقیت و شکست را میآموزید و یاد میگیرید که چگونه باورهای محدودکنندهای را که سد راه پول درآوردن شما هستند، کنار بگذارید. همچنین دستورالعملی به شما میدهد تا با طراحی مؤثر بعد مالی زندگیتان، خود را به سمت اهداف اولیهی پولسازی متمرکز و هدایت کنید. نقشهی ذهنیِ ارائهشده در کتاب، به تحلیل دانستههای سادهی مالی و راهکارهایی میپردازد که شما را در بلندمدت به سوی پولدار شدن سوق میدهند. نویسنده شخصا استراتژیهای ارائهشده را هر روز در زندگی خود به کار میبَرد و تاکنون با آنها مقادیر هنگفتی به دست آورده است.
در ذهن فردی که هوش مالی بالایی دارد چه میگذرد؟
مکاینتایر برخلاف انتظارش، فهمید که مدیران مالیِ کاردان، برای رسیدن به ثروت و رفاه مالی اقدامات خاصی انجام میدهند. این یافته طبیعتا ما را به این نتیجه میرساند که افرادی که از نظر مالی موفق هستند و افرادی که وضع مالی اسفباری دارند، دارای ذهنیتهای متفاوتی نسبت به پول هستند. این دو مورد در کنار هم رازی را برای ما آشکار میسازند: موفقیت مالی ما تا حد زیادی تحت کنترل باوری است که دربارهی پول داریم. طبق این فرضیه، اگر به باورهای محدودکنندهای که دربارهی پول داریم بچسبیم، همیشه از پیامدهای ماندن در این نیروی آسیبرسان، ضرر خواهیمکرد. این باورهای منفی ما هستند که نمیگذارند به بالاترین سطح استقلال مالی برسیم.
ویژگیهای مدیر مالی کارآمد
موارد زیر بین تمام مدیرانی که درآمد بالایی داشتهاند، مشترک است. این خصوصیات عبارتند از:
داشتن طرح عملیاتی
اشخاصی که از هوش مالی سرشاری برخوردارند، برای موارد مالی خود طرح عملیاتی جامعی دارند و برای مدیریت و پیادهسازی آن برنامهی روزانهای ریختهاند.
پسانداز کردن ده درصد از درآمد
چنین اشخاصی بهطور مرتب دستکم ده درصد از درآمدشان را نگه میدارند. آنها یا با آن به سرمایهگذاریمیپردازند یا در بلندمدت سود به دست میآورند.
به حداقل رساندن بدهی
افرادی با هوش مالی زیاد، میدانند که قرض بالا آوردن بار سنگینی است و در درازمدت تأثیر بدی بر میزان ثروتشان میگذارد. این افراد سعی میکنند تا بدهیهای خود را به حداقل برسانند. با این وجود، اگر مجبور باشند که با قرض کردن اقدام به خرید کنند، قبل از تصمیمگیری برای خرید، بهترین و مناسبترین قیمت را انتخاب میکنند. آنها در اغلب موارد بدهیهایشان را با سودی که از سرمایهگذاری هوشمندانه بهدست میآورند، صاف میکنند.
تعیین اهداف مالی بلندمدت و کوتاهمدت
مطالب پیشنهادی از سراسر وب
اهداف مالی ارتباط تنگاتنگی با طرحهای عملیاتی مؤثر دارند. اهدافِ افراد باهوش به دو دستهی کوتاهمدت و بلندمدت تقسیم میشود، و همین امر باعث میشود تا درطول روز فکرشان را روی دستیابی به آنها متمرکز کنند.
داشتن استراتژی در خرجکردن
افراد باهوش دربارهی هر مبلغی که میخواهند خرج کنند با دقت تأمل میکنند.
مدیران مالی موفق از پیامدهای کوچکترین خرید خود هم آگاهند. آنها میدانند که جمع شدن خریدهای بهظاهر کوچک در بلندمدت چه عواقبی به دنبال دارد. خریدهای کوچک موجب تلنبار شدن بدهی میشوند و بر فرصتهایی که برای کسب سود پیش میآیند، تاثیر میگذارند.
افراد مذکور توانایی عجیبی در پیشبینی آینده دارند. این قابلیت به آنها کمک میکند تا پیامدهای خرج کردن پولشان را بشناسند و به این ترتیب برای خرج کردن یا نکردن آن تصمیم درستی اتخاذ کنند. اگر نتیجه بگیرند که خرج کردن پولشان در بلندمدت برای آنها سودی ندارد، پیش از هر اقدامی تصمیماتشان را اولویت بندیمیکنند.
توصیه گرفتن از متخصصین مدیریت مالی
افرادی که هوش مدیریت مالی بالایی دارند خود را عقل کل نمیدانند. بنابراین دائما با افراد متخصصی که در این زمینه سابقهی مفیدی دارند مشورت میکنند.
در تعامل بودن با مدیران مالی موفق
برای آنکه در مدیریت پولتان موفق باشید، باید از ویژگیها، عادتها و رفتارهای روزانهی افرادی که قبل از شما این راه را پیمودهاند الگوبرداری کنید. به همین دلیل است ه مدیران مالی اصلح با مدیران مالی موفق دوستی میکنند. آنها بهخوبی میدانند که از طریق هر رابطهی جدید، دریچهای از آگاهی و اطلاعات عمیقتر را برای تصمیمگیری مالی بعدیشان، میگشایند.
یادگیری مداوم استراتژیهای مالی جدید
چنین افرادی هیچوقت از یادگیری دربارهی پول درآوردن، سرمایهگذاری، اطلاعات مربوط به اموال، سهام و غیره دست نمیکشند. پول درآوردن برای آنها مثل نفس کشیدن حیاتی است. مدیران باهوش از تمام لحظههای زندگیشان برای یادگیری استفاده میکنند. همیشه وقتی آنها را میبینید، دارند به برنامهای پیرامون ثروتمند شدن که از رادیو پخش میشود گوش میکنند، کتاب میخوانند، دربارهی پول با بقیه صحبت میکنند، به سمینار امور مالی میروند یا درحال مطالعهی بخش اقتصادی روزنامه هستند و … پول درآوردن برای آنها تبدیل به عادت شده است و این عادت آنها را در امور مالیشان به موفقیت میرساند.
پس چرا شما پول درآوردن را به یکی از عادتهای زندگیتان تبدیل نکنید؟
ویژگی مدیران مالی ناموفق
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
آموزش هوش مالی,هوش مالی چیست,هوش مالی,راههای کسب ثروت,ثروت,هوش ثروت,چگونه پولدار بشویم,رابرت کیوساکی,پدر پولدار پدر بی پول,روش ثروتمند شدن,افزایش درامد و ثروت ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pptxتعداد صفحات: 45حجم فایل: 2327قیمت: 6000 تومان
بخشی از متن:
مسیر ثروتآفرینی از نظر رابرت کیوساکی :
کارمند(شما بابت ساعاتی که کار میکنید، پول دریافت میکنید) خوداشتغالی(شما کار و زمان تان دست خودتان است؛ راننده تاکسی، آرایشگر، بقال) کسب وکار(شما ایده و فکر تان را تبدیل به پول کردید؛ مثل پودر سوخاری KFC) سرمایه گذاری(شما کاری کردید که پول شما، برای شما کار کند؛ مثل خرید سهام) طی کردن این مسیر از نقطه شماره 1 به نقطه شماره 4 شما را ثروتمند خواهد کرد، 100% تضمینی ! هر فرد ثروتمندی را هم بخواهید مسیر موفقیتش را تحقیق کنید، خیلی روشن و واضح ردپایش را در این مسیر خواهید دید.
رابرت کیوساکی
اما تا به امروز راه های ثروتمند شدن، دلایل ثروتمند شدن و مفهول پول مطالب زیادی خواندیم، اما امروز میخواهیم راجع به یکی از مهم ترین مباحث ثروتمند شدن، که به شدت در ثروتمند شدن یا نشدن تان نقش دارد، صحبت کنیم یعنی : هوش مالی
هوش مالی، دقیقا همان رفتار شما با پول است.
آیا شما راحت میتوانید جریان پولی را وارد زندگی تان کنید؟ آیا میدانید چطور سرعت ورود پول به زندگی تان را افزایش دهید؟ آیا دوست دارید بدانید چطور پول شما میتواند پول تولید کنید؟ آیا تفاوت سرمایه و بدهی را میدانید؟ یا تعریف هایی از آنها بلدید که دیگر کاربردی ندارند؟
3 درس ساده اما پولساز با افزایش هوش مالی :
رابرت کیوساکی، در کتاب جدیدش با عنوانِ «شانس دوم : پول شما، زندگی شما، دنیای ما» یکبار دیگر به اهمیت هوش مالی اشاره میکند و می نویسد :
«زمانی که میخواهید ثروتمند شوید، نیاز دارید بدانید چه رفتاری با پول نشان دهید. پول مانند سگ دست آموزتان است، اگر بتوانید رفتار صحیحی با او نشان دهید، هر زمانی که برایش تکه چوبی پرت کنید خیلی سریع میرود و آنرا برایتان می آورد… پول هم دقیقا همینطور کار میکند.»
و در ادامه می نویسد :
«اگر بتوانید مفهوم جریان مالی، سرمایه و بدهی را بدانید، شانس شما برای ثروتمند شدن به طرز عجیبی افزایش پیدا میکند. دلیلِ اینکه اکثر افراد مشکلات مالی دارند و هرگز نمیتوانند از گردآب بدهی خارج شوند عدم آگاهی از این 3 مفهوم ساده است؛ آنها جریان پولی زیادی در خروجی و جریان پولی کمی در ورودی دارند»
هوش مالی، برای پایه 3 مفهوم ساده زیر شکل میگیرد :
سرمایه : چیزی که پول در جیبتان می گذارد.
سرمایه فقط املاک و مستغلات نیستند. سرمایه میتواند کسب و کار شما هم باشد، چون هر ماه پول وارد حساب شما میکند. هرچیزی که قیمتش بروز باشد و به مرور زمان ارزش آن کاسته نشود سرمایه است.
سرمایه خوب، سرمایه ای است که هم ارزشش ثابت بماند و هم برای شما پول تولید کند : مانند اجاره ملک، کسب و کار، سرمایه گذاری و …
بدهی : چیزی که پول از جیبتان کم میکند.
بدهی تمام چیزهایی است که در زندگی دارید و برای شما خرج هستند تا درآمد. مثلا ماشین گرانقیمت شما، برای شما بدهی است، زیرا باعث میشود هر ماه مبلغی پول از حساب شما بابتِ آن خرج شود بدون آنکه پولی از آن درآمد داشته باشید.
مثال های دیگری از بدهی، خانه ای است که در آن سکونت دارید و فکر میکنید یک سرمایه است. خانه شما تا زمانی که شما در آن زندگی میکنید، یک بدهی است زیرا هر ماه پولی را از حساب بانکی تان خارج میکند و خرج میکند.
رابرت کیوساکی
جریان مالی : دقیقا تعیین کننده و متمایز کننده سرمایه و بدهی است
جریان مالی، مسیر بیرون رفت یا ورود پول از یا به حسابتان است. پول از کجا وارد حساب شما میشود؟ به چه مقدار؟ چطور از آن خارج میشود؟ کجا خرج میشود؟ و …
همانطور که نقطه مقابل سرمایه، بدهی است؛ نقطه مقابل جریان مالی، حقوق سر ماه است ! حقوق ماه به ماه (زندگی کارمندی) فقط یک بسته پولی است که وارد زندگی میشود و فقط مانند نقطه گذاری، به جای ادامه چرخه جریان مالی است.
متاسفانه آموزش های سنتی مردم را آماده ثروتمند شدن نمیکند، زیرا مدرسه تماما بر روی میزان حقوق سر ماه، پس انداز و کارمندی تمرکز دارد در صورتی که افراد ثروتمند، امیدشان بدست آوردن یک مبلغ پولی مقطعی نیست (حقوق ماهیانه) بلکه خلقِ یک جریانِ پولی است.
شاید این 3 مفهوم به نظرتان سخت و غیر قابل درک و یا به شدت ساده و بدیهی باشند. در هر صورت فقط آنها را بخوانید و از این به بعد هر زمانی خواستید پول خرج کنید و کالایی بخرید، از خودتان بپرسید، آیا خرید این میتواند باعث افزایش جریان پولی ام شود؟ یا فقط باعث کاهش آن خواهد شد؟ به همین سادگی تحولاتی در نحوه خرج کردن و افزایش جریان پولی در زندگی تان خواهید شد.
و اگر در زمینه موفقیت مالی کنجکاو هستید، شدیدا توصیه میکنیم دوره صوتی رایگان «ثروت آفرینی به شیوه بزرگان» را دانلود و گوش کنید :
در زمینه موفقیت مالی، مقالات زیر را هم حتما بخوانید :
توصیه هایی از جنس پول به زبان تاثیرگذارترین سرمایه گذار قرن بیستم 15 سوال فوق العاده مهم رابرت کیوساکی که هر جمعه باید از خودتان بپرسید میتوانید با خواندن این 5 کتاب سریع تر ثروتمند شوید برای پولدار شدن قبل از یک شغل خوب، باید ذهن ثروتمند داشته باشید · هوش پولساز (Money-making intelligence) چیست؟
هوش پول ساز مجموعهای از مهارتهاست که به بدست آوردن پول بیشتر منجر میشود. بخشی از این هوش، ذاتی و بخش مهمی از آن اکتسابی است. بخشهای ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند «قدرت حافظه»، اما بخشهای اکتسابی آن میتواند به عنوان مهارت فراگرفته شود. مولفههای اکتسابی هوش پولساز عبارتند از: افرادی که خیالپردازی بیشتری دارند احتمال بیشتری وجود دارد بتوانند یک کار و ایده جدید خلق کنند. بسیاری از ایرانیها قدرت خیالپردازی خوبی دارند؛ اما تنها افراد معدودی به آن اهمیت میدهند و بیشتر بیتفاوت از کنار آن میگذرند. حتی بسیاری از افراد آن را چیز بدی میدانند! تفاوت افراد موفق در این است که به خیالپردازیهایشان جامه عمل میپوشانند. . یکی از مهمترین مولفههای هوش پولساز خلاقیت است. روزگاری برای کسب درآمد بالا چندان به خلاقیت نیاز نبود اما امروزه با افزایش جمعیت و رقابت در زمینههای مختلف شغلی و اجتماعی، نیاز به این ویژگی بیشتر احساس میشود. بیشتر افرادی که در موقعیت شغلی با حقوق ثابت قرار میگیرند، خلاقیت خودشان را از دست میدهند و تنها زمانی انسان وادار به استفاده از قابلیتهای عالی ذهنش میشود که در شرایط سخت قرار بگیرد. . اگر به کاری اشتغال دارید که علاقهای به انجام آن ندارید، هماکنون از آن کار دست بکشید!. وقتی از کاری که به آن علاقه ندارید، دست میکشید، تمام انرژیتان صرف یافتن راهی برای یافتن شغل مورد علاقهتان میشود و جالب اینجاست که تمام ذهنتان درگیر این میشود که چه کاری برایتان مناسبتر است. شغل ابزاری است برای رشد کردن انسان، نه فقط یک امنیت مالی سطح پایین برای اسارت انسان. این ویژگی افرادی است که ترسهایشان را شناخته و بر آن غلبه کردهاند. ترسها بزرگترین موانع رهایی و پیشرفت انسان هستند. انسانهای بزرگ با ترسهایشان مواجه میشوند و انسانهای ضعیف از آن فرار میکنند. حال که هدفتان را مشخص کردهاید کافی است بر آن متمرکز شوید. مانند ذرهبینی عمل کنید که اشعه خورشید را بر نقطهای جمع و قدرت و حرارت آن را چندین برابر میکند. به عوامل مزاحم اجازه ندهید به ذهنتان وارد شوند. تمام ابزار لازم برای رسیدن به هدفتان را جمعآوری کنید و تا رسیدن به هدف دست از تلاش برندارید. از تجربههایتان پلههایی برای بالارفتن بسازید و هرگز از شکست خود نهراسيد… ۱- کتاب هوش مالی- رابرت کیوساکی 2- کتاب پدر پولدار، پدر بی پول – رابرت کیوساکی 3- کتاب اندیشه های ثروت آفرین(23 دستورالعمل که زندگی مالی شما را متحول می کند)- علی رضا شجاعی یگانه آیا میدانیدهوش مالی چیست؟ شما یک IQ یا بهرهی هوشی دارید، که سرواژهی intelligence quotient است، و سطح کلی هوش شما را ارزیابی میکند، و یک آیکیوی هیجانی (emotional IQ) هم دارید، که میزان توانایی شما در کنترل هیجانهایتان را میسنجد. آیکیو یا بهرهی هوشی مالی شما با هوش مالیتان سنجیده میشود، اینکه شما چقدر خوب از پس مسائل مالی برمیآیید! · 1- خیالپردازي · 2- خلاقیت · 3- علاقه · 4- جسارت · 5- تمرکز
· هوش مالی چیست ؟
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
هوش مالی و پدر ثروتمند پدر فقیر,ثروت,پدر پولدار,پدر فقیر,پاورپوینت هوش مالی,ثروت و هوش مالی,هوش مالی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: flv+pdfتعداد صفحات: 51حجم فایل: 548قیمت: 6500 تومان
بخشی از متن: فیلم بسیار با کیفیت + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل اول " فیزیک یازدهم ریاضی" کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی از 4 فصل تشکیل شده است. در این بسته ، جزوه 51 صفحه ای + فیلم آموزشی فصل اول کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 12 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس فیزیک یازدهم ریاضی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.
مزایای بسته آموزشی حاضر
- تدریس جامع کلیه ی مطالب فصل اول کتاب درسی - حل و تحلیل مثال های مهم کتاب - حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب - ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری - استفاده از جدول ، نمودار و تصاویر آموزشی سه بعدی و رنگی جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
ویژگی های بسته آموزشی حاضر
جزوه: 51 صفحه
زمان آموزش: 5 ساعت
حجم فایل دانلودی: 372 مگابایت
تعداد جلسات آموزش: 12
کیفیت: HD
قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب ، تب لت ، گوشی و تلویزون های هوشمند
سرفصل های آموزشی:
فصل اول: الکتریسیته ی ساکن
آشنایی با الکتریسیته قانون کولن میدان الکتریکی خطوط میدان الکتریکی – بار الکتریکی در میدان انرژی پتانسیل الکتریکی پتانسیل الکتریکی توزیع و القای بار در رساناها آشنایی با خازن خازن با دی الکتریک انرژی خازن بهم بستن موازی خازن ها بهم بستن متوالی و ترکیبی خازن ها
بسته آموزشی مربوط به بردارها و سایر فصل های این کتاب و کتاب های دیگر را می توانید از همین سایت تهیه کنید.
در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی ، سوال درسی و غیردرسی ، انتقاد یا پیشنهاد با ما تماس بگیرید. 09386178303 (همه روزه 8 صبح تا 11 شب - حتی روزهای تعطیل)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
فیزیک یازدهم,فیزیک پایه یازدهم,کتاب فیزیک یازدهم,کتاب فیزیک پایه یازدهم,پیش نویس کتاب فیزیک یازدهم,فیزیک سال یازدهم,دانلود کتاب فیزیک یازدهم ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: flv+pdfتعداد صفحات: 32حجم فایل: 548قیمت: 6500 تومان
بخشی از متن: فیلم بسیار با کیفیت + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل دوم " فیزیک یازدهم ریاضی" کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی از 4 فصل تشکیل شده است. در این بسته ، جزوه 32 صفحه ای + فیلم آموزشی فصل دوم کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 10 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس فیزیک یازدهم ریاضی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.
مزایای بسته آموزشی حاضر
- تدریس جامع کلیه ی مطالب فصل دوم کتاب درسی - حل و تحلیل مثال های مهم کتاب - حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب - ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری - استفاده از جدول ، نمودار و تصاویر آموزشی سه بعدی و رنگی جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
ویژگی های بسته آموزشی حاضر
جزوه: 32 صفحه
زمان آموزش: بیش از 4 ساعت
حجم فایل دانلودی: 307 مگابایت
تعداد جلسات آموزش: 10
کیفیت: HD
قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب ، تب لت ، گوشی و تلویزون های هوشمند
سرفصل های آموزشی
فصل دوم: جریان الکتریکی و مدارهای جربان مستقیم جریان الکتریکی مقاومت رساناهای اهمی انواع مقاومت نیرو محرکه ی الکتریکی و مدارها مدار تک حلقه ای توان در مدارهای الکتریکی بهم بستن متوالی مقاومت ها مدارهای چند حلقه ای بستن مقاومت ها به صورت موازی مقاومت معادل در حل مسائل
بسته آموزشی مربوط به بردارها و سایر فصل های این کتاب و کتاب های دیگر را می توانید از همین سایت تهیه کنید.
در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی ، سوال درسی و غیردرسی ، انتقاد یا پیشنهاد با ما تماس بگیرید. 09386178303 (همه روزه 8 صبح تا 11 شب - حتی روزهای تعطیل)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
فیزیک یازدهم,فیزیک پایه یازدهم,کتاب فیزیک یازدهم,کتاب فیزیک پایه یازدهم,پیش نویس کتاب فیزیک یازدهم,فیزیک سال یازدهم,دانلود کتاب فیزیک یازدهم ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 100حجم فایل: 149قیمت: 6000 تومان
بخشی از متن:
تعريف سازمان : الف ) تعريف فني اقتصاد خرد از سازمانها : سازمان يك ساختار پايدار ، رسمي ، اجتماعي است كه سرمايه و نيروي كار ( عوامل توليد كه توسط محيط تأمين مي شوند ) به وسيله بنگاه از طريق فرايند توليد به كالاها و خدمات ( برون داده هاي تحويلي به محيط ) تبديل مي شوند . كالاها و خدماتت به وسيله محيط مصرف ميشوند ، كه سرمايه و نيروي كار بيشتري به عنوان درون داد در حلقه بازخور تأمين ميكند . ب ) تعريف رفتاري واقع گرايانه تر از سازمان : سازمان مجموعه است از حقوق ، امتيازات ، تعهدات و مسئوليت ها كه در طول دوره اي از زمان از طريق كش مكش و حل كش مكش به ظرافت به توازن رسيده اند . ديدگاه رفتاري از سازمان بر مناسبات گروهي ، ارزش ها و ساختارها تأكيد مي ورزد . مقايسه تعريف فني و رفتاري سازمان : تعريف هاي فني و رفتاري از سازمان ها با يكديگر متناقض نيستند ، در واقع يكديگر را كامل ميكنند . تعريف فني به ما مي گويد چگونه هزاران بنگاه در بازارهاي رقابتي سرمايه ، نيروي كار و فناوري اطلاعات را تركيب ميكنند ، در حالي كه مدل رفتاري ما را به درون يك بنگاه ميبرد تا بببينيم چگونه آن فناوري بر كارهاي داخل سازمان تأثير مي گذارد . سازماندهی، عمل بازآرایی اجزاء است که بر اساس یک یا چند قاعده صورت میگیرد. در مدیریت، سازماندهی را فرآیندی میدانند که طی آن با تقسیم کار میان افراد و گروههای کاری و ایجاد هماهنگی میان آنها، برای کسب اهداف تلاش میشود.سازماندهی در حکم فرایندی است که به صورت پیوسته و مستمر ادامه دارد و حیات سازمانی به اطمینان از وجود ساختاری که اثربخشی و کارایی را حاصل گرداند، بستگی خواهد داشت. در واقع سازماندهی شامل وظایفی است که باید اجرا شود، تشخیص کسانی است که باید اجرا کنند، چگونگی گروهبندی وظایف و تعیین کسانی است که باید گزارش دهند یا گزارش بگیرند. باتوجه به تعریف فوق، این فرآیند شامل سه مرحله زیر است: طراحی و تعریف کارها و فعالیتهای ضروری دستهبندی فعالیتها بر حسب مشاغل و منصبهای سازمانی تعریف شده برقراری رابطه میان مشاغل و منصبهای سازمانی، برای کسب اهداف مشترک همچنین، سازماندهی در دین اسلام، مورد توجه بسیار بوده است. تا آنجا که علی بن ابیطالب می فرماید:
اگاه باش که جامعه تحت نظارت تو به طبقات مختلفی تقسیم شده اند و کار هیچگروهی جز با گروه دیگر به کمال نمیرسد و هیچ دستهای از دستهای دیگر بی نیاز نیست
تعريف كنترل دانشمندان و نويسندگان مديريت ، تعاريف مختلفى از كنترل و نظارت ارائه كرده اند كه هر كدام از زاويه اى به نظارت و كنترل نگاه كرده و آن را مورد بررسى قرار داده اند. در اين جا دو مورد از بهترين و جامع ترين تعريف ها را درباره نظارت و كنترل مطرح خواهيم كرد: 1. يكى از تعاريف نسبتا جامعى كه از نظارت و كنترل انجام گرفته ، تعريفى است كه استيفن رابينز ارائه كرده است . او معتقد است كه كنترل را اين گونه مى توان تعريف كرد: كنترل عبارت است از فرايند تحت نظر قرار دادن فعاليت ها، به منظور حصول اطمينان از اين كه آن ها همان گونه كه برنامه ريزى شده اند، انجام مى پذيرند؛ و نيز اصلاح كردن انحرافات قابل ملاحظه و مهم . بنابر اين تعريف ، نظارت و كنترل ، فرايندى است براى كسب اطمينان از اين كه اقدامات و فعاليت هاى جارى سازمان ، در جهت اهداف پيش بينى شده و منطبق با اقدامات برنامه ريزى شده ، مى باشد. بنابراين ، مى توان گفت كه كنترل و نظارت فرايندى است كه بايدها را با هست ها؛ مطلوب ها را با موجودها؛ و پيش بينى ها را با عملكردها مقايسه مى كند، و تصوير روشنى از اختلاف يا تشابه بين اين دو گروه از عوامل را در اختيار مسئولان و مديران سازمان قرار مى دهد. 2. از ديگر تعاريف نسبتا جامع در مورد كنترل ، تعريفى است كه رابرت ماكلر ارائه كرده و در آن ، عناصر و اجزاى اصلى فرايند كنترل را نشان داده است . او معتقد است : كنترل ، تلاشى است سيستماتيك و نظام مند به منظور تعيين استانداردهاى عملكرد، براى اهداف برنامه ريزى شده ، طراحى سيستم باز خور نمودن اطلاعات ، مقايسه عملكرد واقعى با استانداردهاى از پيش تعيين شده ؛ مشخص كردن اين كه آيا انحرافاتى وجود دارد يا نه ؛ و تعيين ميزان اهميت آن ها؛ و نيز انجام دادن اقدامات اصلاحى براى حصول اطمينان از اين كه همه منابع شركت به شيوه اى بسيار مؤ ثر و با حداكثر كارآيى ممكن ، در جهت دستيابى به اهداف شركت مورد استفاده قرار گرفته است . در يك سازمان هر فرد براي پيشرفت و نيل به اهداف تعيين شده شغلي نياز به آگاهي از موقعيت خود دارد اين آگاهي موجب مي شود تا او از نقاط ضعف و قوت عملكرد و رفتار خود مطلع گردد و تمهيدات لازم را براي اثر بخشي بيشتر كوششهايش بكار برد. از طرفي سازمانها نيز نياز به شناخت كارآئي كاركنان خود دارند تا براساس آن وضعيت نيروي انساني خود را بهبود بخشند و بدين طريق بر حجم توليد و ارائه خدمات خود بيفزايند. ارزشيابي ابزاري است كه سازمانها و كاركنان را در تامين اين نياز ها كمك ميكند حال چنانچه اين ابزار به خوبي طراحي و به نحو صحيح مورد استفاده قرار گيرد ، وسليه مناسب براي تشويق ، آموزش و بهسازي و بعضاً تنبيه كاركنان خواهد بود . ازجمله مهمترين مسائل دربرنامههاي ارزشيابي ،تعيين معيارهاي شايستگي ومكانيزم سنجش آنهاست . براي اين منظور عمدتا معيارهاي مختلفي در ارتباط با صفات افراد و فرآيند و نتايج كار ، تعيين و براي سنجش آنها نيز از مقياسهاي متعدد و متنوع استفاده شده است . در طراحي نظام ارزشيابي حاضر ، با بررسي مفاهيم ارزشي ، انديشه منطقي و بهره گيري از تجارب چند ساله ، ديدگاهي نو بدست آمده و براي تحقق آن با تكيه بر تكنيكهاي « مديريت مبني بر هدف » و « مقياس رتبهاي ترسيمي » از روش « مديريت عملكرد » استفاده شده است . در اين ديدگاه نظر نخست آن است كه شايستگي كاركنان ، در حاصل و نتيجه كار آنان مشهود متجلي است و موفقيت آنان در پايان كار ، حاكي از شايستگي آنان خواهد بود . ولي صرف اين موفقيت ، تصوير كاملي از شايستگي را بدست نمي دهد و تمام شايستگي آنان را نمايان نميسازد بلكه نحوه كسب موفقيت نيز درخور اهميت است . بنابراين علاوه بر مسئله نيل به هدف و كسب موفقيت ، چگونگي اين حركت و ميزان تلاش و كوشش كارمند در طول اجراي فعاليتها ، توانائيها و نيز تصميمات اخلاقي وي نيز مورد سنجش واقع مي شود . كارمند يك سازمان عضو جامعه بزرگتري ( جامعه ) است كه اعضاء آن تحت تاثير فرهنگ و اعتقادات مخصوص آن جامعه قرار ميگيرد . بنابراين چگونگي فرهنگ و معتقدات اجتماعي نيز بدون شك تاثير قابل ملاحظه اي در طرز رفتار افراد و نيل به اهداف سازماني را به همراه دارد. تئوريهاي ارزشيابي تعاريف ارزشيابي : تعريف هاي متعددي پيرامون ارزشيابي عملكرد كاركنان توسط نويسندگان مديريت ارائه گرديده است ، كه به چندين نمونه ازآنها« دركتابهاي مديريت مذكور است» اشاره مي گردد : 1- ارزشيابي شايستگي عبارت است از سنجش منظم وسيستماتيك كار افراد دررابطه با نحوه انجام وظيفه آنها درمشاغل محوله وتعيين پتانسيل موجود در آنها جهت رشد وبهبود . 2- فراگردارزشيابي عبارت است از يك سلسله اقدامات رسمي براي بررسي عملكردكاركنان در فاصله زماني معين وشامل تمامي رفتارهاي فرد درارتباط باكاركرد او درآن دوره زماني ميگردد . 3- هرگونه اقداماتي كه به گردآوري ، نظارت ، مشاركت و ارائه وكاربرد اطلاعات موجود درمورد كاركنان با هدف افزايش كارآيي مي انجامد ارزشيابي گفته مي شود. 4- منظورازتعيين شايستگي ارزيابي درجه كفايت ولياقت كاركنان از لحاظ انجام وظايف مشاغل محوله وتقبل مسئوليت ها درسازمان است كه بايد بطور عيني وسيستماتيك بعمل آيد . 5- ارزشيابي عملكردمبتني بركار همان گونه كه از عنوان موضوع برمي آيد عبارتست از سنجش و اندازه گيري كار ونتيجه بدست آمده از كار با مقياس وشاخصي كه بعنوان كميت وكيفيت مورد نظر را با دقت وبه گونه اي عيني وبه دور از داوري هاي شخصي وملاكهاي مبهم ارزشيابي بتوان اندازه گيري كرد . وجوه مشترك دركليه تعاريف فوق وساير تعاريفي را كه در اين جا ذكر نشده را ميتوان به گونه زيرخلاصه نمود : ارزشيابي عبارت است از: 1-سنجش واندازه گيري حاصل ازكار ونتايج حاصله 2- ارزشيابي بايد بصورت منظم وسيستماتيك انجام پذيرد 3- ارزشيابي بايد براي يك دوره زماني مشخص صورت پذيرد 4- ارزشيابي بايد براساس وظائفي كه به هريك از كاركنان محول مي شود انجام شود . « ابراهام مازلو » معتقد است كه يك فرد عادي ( در فرهنگ غرب ) در كودكي تحت تاثير نيازهاي فيزيولوژيكي و ايمني قرار ميگيرد . در سنين اوليه زندگي نياز به عشق و محبت در او ظاهر ميشود ولي در سالهاي بعد و در دوران رشد شخصيت ، بتدريج نيازهاي قدر و منزلت و خوديابي بر رفتار او حاكم مي شود. به اعتقاد وي ، هركوششي كه باعث وقفه و مانع سير تكامل رشد رواني به ترتيب مذكور شود براي فرد زيان آور است . در جامعه امروز سازمانها بدون توجه به نيازهاي كاركنان خود افراد ميخواهند كه همه وقت و انرژي خود را صرف ازدياد توليد و ارائه خدمات و افزايش بهره وري كنند كه اين امر باعث عدم ارضاء نيازهاي خوديابي كه لازمه رشد شخصيتي آنان است ميگردد كه نتيجه نهائي آن كاهش كارآئي سازمان و اثربخشي اهداف سازماني را بدنبال خواهد داشت . بنابراين توجه مديران به نيازهاي مختلف افراد تحت سرپرستي و ارضاء نيازهاي مختلف آنان باعث ايجاد انگيزه و افزايش كارآئي وبهره وري آنان در انجام وظايف شغلي و در نهايت افزايش بهره وري سازمان و به دنبال آن در نيل اهداف سازمان را تسهيل مي نمايد. انگيزش : بين آنچه كه انسان انتظار دارد و آنچه بدست مي آورد ، تفاوت و فاصله وجود دارد لذا براي از بين بردن يا كاهش اين اختلالات و فاصله ، انسان به انجام عمل معين يا رفتار خاص ( انگيزش ) دست مي زند . براي توضيح اين مطلب ، مفاهيمي همچون پاداش ، هزينه ، نتيجه و سطح مقايسه تعريف مي شود. پاداش ( Reward) : كوششي را كه يك فرد براي رفع نيازها و ارضاء خاطر خود انجام ميدهد به پاداش گويند. شخصي كه بدين ترتيب نياز او ارضاء شده و رضايت خاطري بدست آورده است پاداش گرفته و ليكن پاداش صرفاً به پول و مزاياي مادي اطلاق نمي شود. هزينه ( Cast) : هزينه عبارت از گذشت و محروميتي كه در نتيجه انجام فعاليت معيني ، براي شخصي كه آن فعاليت را انجام داده است حاصل مي شود ( مانند خستگي و نگراني ) نتيجه : به تفاضل هزينه ها از پاداشها
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
جزوه مبانی سرپرستی و مدیریت سازمانها,مدیریت سازمانها,سرپرستی سازمانها,سرپرستی,مدیریت و سرپرستی سازمان,تعریف سازمان ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: flv+pdfتعداد صفحات: 27حجم فایل: 548قیمت: 5500 تومان
بخشی از متن: فیلم بسیار با کیفیت + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل سوم " فیزیک یازدهم ریاضی" کتاب فیزیک یازدهم رشته ریاضی فیزیک از 4 فصل تشکیل شده است. در این بسته ، جزوه 27 صفحه ای + فیلم آموزشی فصل سوم کتاب به همراه نمونه سوالات سال های گذشته و مساله های متعدد و متنوع و نکات ریز کنکوری در 9 جلسه قرار داده شده است. این جزوه برای کسانی مناسب است که قصد دارند درس فیزیک یازدهم ریاضی را امتحان بدهند یا در کنکور سراسری شرکت نمایند.
مزایای بسته آموزشی حاضر
- تدریس جامع کلیه ی مطالب فصل سوم کتاب درسی - حل و تحلیل مثال های مهم کتاب - حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب - ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری - استفاده از جدول ، نمودار و تصاویر آموزشی سه بعدی و رنگی جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
ویژگی های بسته آموزشی حاضر
جزوه: 27 صفحه
زمان آموزش: 3 ساعت
حجم فایل دانلودی: 225 مگابایت
تعداد جلسات آموزش: 9
کیفیت: HD
قابل پخش با کامپیوتر ، لب تاب ، تب لت ، گوشی و تلویزون های هوشمند
سرفصل های آموزشی:
فصل سوم: مغناطیس
آشنایی با مغناطیس و میدان مغناطیسی میدان مغناطیسی – میدان مغناطیسی زمین سیم حامل جریان در میدان مغناطیسی ذره ی باردار متحرک در میدان مغناطیسی میدان مغناطیسی سیم مستقیم حامل جریان میدان مغناطیسی پیچه ی حامل جریان میدان مغناطیسی درون سیملوله نیروی بین سیم های موازی حامل جریان خواص مغناطیسی مواد
بسته آموزشی مربوط به بردارها و سایر فصل های این کتاب و کتاب های دیگر را می توانید از همین سایت تهیه کنید.
در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی ، سوال درسی و غیردرسی ، انتقاد یا پیشنهاد با ما تماس بگیرید. 09386178303 (همه روزه 8 صبح تا 11 شب - حتی روزهای تعطیل)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
فیزیک یازدهم,فیزیک پایه یازدهم,کتاب فیزیک یازدهم,کتاب فیزیک پایه یازدهم,پیش نویس کتاب فیزیک یازدهم,فیزیک سال یازدهم,دانلود کتاب فیزیک یازدهم ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 75حجم فایل: 1778قیمت: 7000 تومان
بخشی از متن: مقدمه
انبار ساختمان یا محوطهای تجاری است که با بهرهبرداری از یک سیستم صحیح طبقهبندی و تنظیم، برای نگهداری یک یا چند نوع کالای بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه یا فرآوردههای مختلف، استفاده میگردد. علاوه بر آن انبارها به عنوان نقاط و تأسیساتی برای نگهداری موقت به منظور توزیع و تجمیع کالاها در سیستمهای توزیع نیز استفاده میشوند. انبار و انبارداری از مهم ترین بخش های یک سازمان و یا شرکت هستند، زیرا بخش بزرگی از دارائی های سازمان ها در موجودی های انبار آنها انباشته شده است. موجودي كالاهاي انبار بايد در محل های امن و به صورت منظم نگهداري شود و به نحوی باشد که دسترسي به آن در مواقع لزوم به آساني امکان پذیر باشد. نوع و مقدار مواد و حداقل و حداکثر موجودی هر یک از اقلام و همچنین نقطه سفارش مواد به طور مستمر باید مورد توجه انباردار قرار گیرد.
البته اداره انبار ها سخت و هزینه بر است و هر شرکت یا سازمانی به دنبال کاهش هزینه های انبارداری است تا بتواند کارایی و سود شرکت را بالا ببرد. برای آشنایی بیشتر با این بخش مهم از سازمان به توضیح برخی موارد مهم در انبارداری می پردازیم.
انبارداری و اصول انبارداری چیست؟
انبارداری عبارت است از دريافت کالا و اقلام از قسمت هاي مختلف شركت يا ديگران از خارج شركت و نگهداري آن ها با توجه به قوانين انبارداري. این امر باعث سهولت در تحويل دادن ( صدور ) و تحويل گرفتن ( ورود ) با كمترين وقت و نيروي مورد نياز می باشد. همچنین رسانيدن اجناس و كالاهاي مورد نياز بخش های مختلف و يا خريداران به آنها در کمترین زمان ممكن براساس مدارك و ضوابط قانوني از وظایف انباردار می باشد.
فرایندهای اصلی در انبارداری
فرآیندها در انبارداری مجموعه از عملیات هایی هستند که در کلیه انبارها رایج می باشند.
پذیرش کالا:
شرکت های حمل و نقل یا صاحبان کالا که دارای انبار هستند، با توجه به قوانین موجود می توانند مجوزهای مورد نیاز برای ورود کالا به انبار را صادر کنند. این مجوزها شامل درخواست تحویل کالا به انبار و مدارک مربوط به آن کالا می باشد. با ورود کالا به انبار باید کنترل های نگهبانی و امنیتی صورت بپذیرد و پس از آن کالا وارد محوطه پذیرش شود. در محوطه پذیرش مسئولین انبار به بررسی کالاها می پردازند و آنها را از لحاظ شکل و تعداد با اطلاعات اظهار شده کنترل می نمایند. پس از بررسی در صورتی که مغایرت وجود داشته باشد، باید صورت جلسه ای تنظیم شود و اطلاعات مورد نیاز ارائه شود. در این قسمت در صورتی که مغایرتی وجود نداشته باشد، با توجه به نوع و وضعیت کالا و امکانات انبار کالاها دسته بندی می شوند و به انباری که برای کالا مناسب باشد ارسال می شوند.
جاگذاری و جابجایی کالا:
پس از ورود کالا به انبار با توجه به استانداردهای موجود در خصوص نحوه ذخیره سازی کالا، لازم است مکان مناسبی برای هر کالا در نظر گرفته و کالا در محل تعین شده جاگذاری شود.
محل نگهداری دقیق کالا در انبار باید در اسناد کاغذی و یا سامانه مدیریت انبار ثبت شود. پس از تکمیل فرآیند تحویل، صاحب کالا یا نماینده قانونی وی (که ممکن است شرکت حمل و نقل باشد) رسید یا قبض انبار را دریافت می کند. صاحب کالا از کالاهای تحویل داده شده به انبارهای عمومی می تواند به عنوان تضمین برای دریافت اعتبار و وام از بانک ها و موسسه مالی و اعتباری استفاده کند. البته برای این کار، انبارهای عمومی رسمی که اساسنامه آنها بر اساس تصویب نامه قانونی انبارهای عمومی مصوب ۱۳۴۰ به تایید هیئت نظارت بر انبارهای عمومی رسیده باشد، امکان صدور برگه وثیقه برای صاحب کالا را خواهند داشت.
انتخاب و گردآوری کالا برای خروج:
در صورت درخواست صاحب کالا برای خروج کالا از انبار، پس از انجام تشریفات خروج کالا، کالا از انبار خارج شده و به نقطه تحویل حمل می شود. با توجه به موضوعی که در بالا ذکر شد، در صورتی که برای کالایی برگه وثیقه صادر شده باشد و هنوز در وثیقه بانک یا موسسه دیگر باشد اجازه خروج از انبار داده نخواهد شد.
بستهبندی و تحویل کالا:
پس از صدور مجوز خروج کالا، با دریافت اطلاعات مربوط به تحویل کالا و وسیلهی نقلیه، منابع لازم برای انجام بارگیری کالا تخصیص داده میشود و در صورتیکه صاحب کالا درخواست بستهبندی داشته باشد، کالاهای مورد نظر بستهبندی و بارگیری میشوند. درصورت نیاز بایستی فهرست اقلام بارگیری شده و مشخصات آنها در قالب مستندات خاصی (مانیفست، فاکتور، بارنامه و…) تهیه و ارائه شود.
اهداف و وظایف انبارها:
هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه در بخش خصوصی و چه در سازمان های دولتی، نگهداری و در دسترس قرار دادن مجموعه وسایل مورد نیاز آنها است، اگر مواد و لوازم مورد نیاز به موقع تهیه نشود و در دسترس واحد مصرف کننده قرار نگیرد، در فعالیت های موسسه مشکل ایجاد می شود.
از جمله مهم ترین وظایف انبار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
حفظ مقدار موجودی کالاهای مورد نیاز در حد مناسب و برنامه ریزی برای آن. همکاری در خرید و تامین کالاها و کنترل و دریافت کالاهای خریداری شده.
نگهداری کالاها در انبار به نحو صحیح و تسریع در امر تحویل با رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان.
اجرای قوانین و دستوالعمل های سازمان در انبارداری که جنبه مالی دارد باید توسط مسئولین انبار رعایت شود.
اجرای وظایف فوق مطابق با اصول و ضوابط صحیح انبارداری باعث سرعت بخشیدن در انجام امور سازمان می شود و درنهایت صرفه جویی حاصل شده باعث تقویت وضعیت مالی سازمان می شود.
نحوه محاسبه فضای انبار:
برای نحوه محاسبه فضای انبار باید موارد زیر بررسی گردد: وظايف انبار مربوطه مشخص شود.
مشخصات اقلام شامل نوع، خصوصيات فيزيکي (وزن، حجم، شکل ظاهري و … )، نحوه و محل انبار کردن (قفسه، محل باز، روي زمين و …) مشخص شوند.
روش حمل مشخص شود. نحوه ورود و خروج مواد مشخص شود.
وظایف مدیریت انبار (Warehousing Management):
توصیه و پیشنهاد روش های انبارداری و همچنین اصلاح روش های موجود.
کاهش هزینه انبار و انبارداری برنامه ریزی و کنترل موجودی های کالا در انبار. نظارت بر انجام عملیات انبارداری و تحویل گرفتن، نگهداری و تحویل کالا. مشخص نمودن دستور العمل بازرسی، بازبینی و بازنگری موجودیهای کالا در انبار و حفاظت انبارها. ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط اصولی و روشمند با سایر واحدها اداره کارکنان و سازماندهی انبار. نظارت بر اجرای صحیح محلیابی و جانمایی اقلام انبار و تجهیزات انبار. سرویسدهی و خدماترسانی و همکاری با سایر واحدها. سر و سامان دادن وضعیت انبارها و حل و فصل مسائل مربوط به اداره انبارها. هدفمند
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
انبار و روشهای انبارداری سنتی و جدید,انبار,انبارداری,انبارگردانی,روشهای انبار داری,انبار چیست,انبارداری نوین,انبارداری سنتی,نرم افزار انبارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
|
|
|