|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 57حجم فایل: 1083قیمت: 45000 تومان
بخشی از متن: مدیریت کسب وکار چیست؟به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتي از مشغوليت و به طور عام، شامل فعاليتهايي است که توليد و خريد کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر ميگيرد. بر طبق نظر ارويک و هانت، کسب و کار عبارت است از هر نوع فعالیتی که در آن خدمات يا کارهايي که ديگر افراد جامعه به آن نياز دارند و مايل به خريد آن هستند و توان پرداخت بهاي آن را دارند، توليد، توزيع و عرضه مي شود
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
کسبو کار,پول,مدیریت کسب,کار ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: حجم فایل: 6799قیمت: 45000 تومان
بخشی از متن: سازه های پارچه ای نوعی جدیدی از سازه به شمار می آیند که در آنها با استفاده از پوسته های پارچه ای و صنعتی کاملا سبک ، سقفهایی با دهانه های بزرگ و به صرفه ایجاد می شود و بسته به موقتی یا دائمی بودن آنها ،به سازه های مختلفی تقسیم می گردند که خود این دسته ها نیز به به زیر شاخه هایی تقسیم می شوند و ....
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
سقف,اجرای سقف,کشسانی,ارتجاعی,کششی ,
:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 21حجم فایل: 1013قیمت: 45000 تومان
بخشی از متن: در این پروژه هنر نگارگری در انواع هنرهای دوره سلجوقی مورد بررسی قرار گرفته است و مکتب سلجوقی را به تصویر کشیده. فایل کاملا پاورپوینت بوده و دارای پس زمینه خود نگارگری می باشد
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت,نگارگری,سلجوقی,معماری,مکتب ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: حجم فایل: 14718قیمت: 45000 تومان
بخشی از متن: ا
ین برنامه جهت تنظیم صورت وضعیتهای مالی پیمانکاران و همچنین تنظیم براورد ریالی پروژه های عمرانی طراحی شده است و به طور خلاصه یک دستیار تمام عیار برای مترور هنگام صورت وضعیت نویسی است که سرعت و دقت اون به حد باور نکردنی بالا میبرد.
کار با برنامه بسیار ساده و روان است مراحل بصورت زیر است
1- انتحاب شماره ایتم (خلاصه ایتم در روبه روی شما درج میشود )
2-فواصل و نام محل تهیه مصالح را وارد میکنید (برای فصل حمل )
3- مصالح پایکار را وارد میکنید برنامه بقیه موارد را بصورت اتوماتیک برای شما محاسبه و در قالب موارد زیر در اختیارتان قرار میدهند
به ادامه مطلب بروید
مشخص کردن موقعیت مقادیرنقل شده از ریز متره در خلاصه متره . تنظیم برگه مالی بصورت مرتب با تفکیک فصول. خلاصه ریز متره ، خلاصه کلی متره ،برگه های تنظیم شده ریز متره ، تنازمصالح مشمول حمل ، مبلغ ریالی حمل مصالح با توجه به تفکیک کیلومتر ، خلاصه مالی کل ریز متره انجام شده خلاصه مالی به تفکیک ایتم های فصل ها بصورت جدا خلاصه مالی یا جمع هر فصل براورد کلی بدون ضریب براورد کلی با ضرایب مربوطه
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
صورت,وضعیت,اکسلی,ومتره,و,برآورد,هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 166حجم فایل: 1523قیمت: 45000 تومان
بخشی از متن:
دانلود تحقیق بررسي جایگاه نام و نشان تجاری شرکت نسبت به رقیب
این پروژه در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: Word
تعداد صفحات: 166
توضیحات:
چکیده
بحثی که امروزه به عنوان یکی از مسائل مهم مربوط به نامگذاری تجاری مطرح شده، جایگاه یابی نام نشان تجاری است، مفهومی که رایز و تروت برای اولین بار در سال 1970 مطرح کردند. این کلمه، در واقع، جایی است که یک شرکت نیاز دارد برای شروع فعالیت های نامگذاری تجاری اش از آنجا آغاز کند. در حقیقت، شرکت با توجه به عوامل مختلف جایگاه نام و نشان تجاری را یعنی تعیین کرده و آن را به کمک ابزار های بازار یابی به ذهن مشتری منتقل می کند. جایگاه یابی نام تجاری در واقع، چگونگی ادارک یک نام تجاری توسط بازار هدف در مقایسه با رقباست. با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت ذهن مشتری در بر دارنده ی جایگاه نام و نشان تجاری است. نوع فعالیت هایی که شرکت انجام می دهد، نوع ارتباطات، میزان ارائه ی خدمات، کیفیت محصولات، و حتی نیروی انسانی شاغل در شرکت، و بسیاری از عوامل دیگر می تواند بر جایگاه نام و نشان تجاری تاثیر بگذارد.
با توجه به تحقیقات گذشته و با استفاده از مدل ها و شاخص های موجود، همچون شاخص های مدل مزیت رقابتی کاتلر و با ایده گرفتن از جایگاه یابی خدمات بلک سون و کالافاتیس و شاخص های مطرح شده توسط محققان دیگر، در تحقیق حاضر، به روش تحلیلی-پیمایشی (با استفاده از دو مجموعه پرسشنامه مشابه، مربوط به مشتریان، و کارشناسان شرکت الماس کویر) چهار ویژگی محسوس محصولات شرکت الماس کویر (قیمت، کیفیت، خدمات، و نوآوری) به عنوان عوامل مناسب برای جایگاه نام و نشان تجاری شرکت مذکور در مقایسه با رقیبش (شرکت برلیان) مورد آزمون قرار گرفت تا جایگاه این ویژگی ها در ذهن مشتریان و کارشناسان شرکت مشخص شده، مورد مقایسه قرار گرفته، و در نهایت اولویت های آنها تعیین گردد (اهداف تحقیق). هر کدام از شاخص ها، با توجه به تعاریف مربوط در بخش روش تحقیق در چندین سوال مطرح و از نمونه ی آماری تحقیق (شامل 220 خرده فروش در رفسنجان و 32 کارشناس بازاریابی، تحقیقات بازار و فروش شرکت) که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، پرسیده شد. آزمون های مورد استفاده برای این تحقیق شامل آزمون دو جمله ای، آزمون من – ویتنی و آزمون رتبه بندی فریدمن برای تعیین اولویت های هر گروه است.
نتایج نشان داد که مشتریان و کارشناسان شرکت هر چهار ویژگی را برای جایگاه شرکت الماس کویر مناسب می دانند و با توجه به این که بازار هدف، این ویژگی ها را مهم می داند، شرکت بایستی به کمک آمیخته های بازاریابی مناسب به تقویت بیشتر این ویژگی ها در مقایسه با رقبا بپردازد تا به جایگاه مناسب دست یابد.
واژگان کلیدی: نام و نشان تجاری، جایگاه یابی نام و نشان تجاری، هویت نام و نشان تجاری، تصویر نام و نشان تجاری، قیمت، کیفیت، خدمات، نوآوری
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
جایگاه نام و نشان تجاری شرکت,جایگاه نام و نشان تجاری شرکت نسبت به رقیب,پایان نامه جایگاه نام و نشان تجاری,پایان نامه جایگاه نام و نشان تجاری شرکت,جایگاه یابی نام و نشان تجاری,بررسي جایگاه نام و نشان تجاری شرکت نسبت به رقیب,مقاله نام و نشان تجار,,, ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: m+pdfحجم فایل: 641قیمت: 49000 تومان
بخشی از متن:
............................................
مقاله ژورنالی و شبیه سازی مقاله تاثیر مکان یابی بهینه DG بر شاخص های قابلیت اطمینان و پروفیل ولتاژ با استفاده از الگوریتم PSO.
شبیه سازی مقاله با کیفیت عالی انجام شده است و برای مشاهده نتایج فقط کافیست شبیه سازی را در نرم افزار متلب اجرا نمایید.
فایل مقاله ژورنالی (2013) مربوطه در بسته دریافتی موجود است.
فایل آموزشی معرفی شاخص های قابلیت اطمینان IEEE، همچنین در بسته دریافتی موجود است.
شبیه سازی به صورت کد نویسی در نرم افزار متلب و کاملا منظم انجام شده است.
پس از اجرای شبیه سازی نتایج به طور خودکار و با کیفیت مناسب برای پایان نامه نمایش داده خواهند شد.
کد های متلب دارای توضیحات لازم به صورت کامنت هستند.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.
............................................
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
شبیه سازی مقاله تاثیر مکان یابی بهینه DG بر شاخص های قابلیت اطمینان و پروفیل ولتاژ,مقاله قابلیت اطمینان,مکان یابی بهینه تولید پراکنده,شاخص های قابلیت اطمینان,قابلیت اعتماد در سیستم های قدرت ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 49حجم فایل: 500قیمت: 49000 تومان
بخشی از متن: تعداد صفحات انگلیسی 42صفحه (12309 کلمه) تعداد صفحات ترجمه فارسی 49 صفحه ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست زیر قیمت بازار
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
موتور احتراق داخلی,موتور, احتراق داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: zipحجم فایل: 4495قیمت: 49500 تومان
بخشی از متن: نرم افزار اندیکاتور چیست؟
امروزه در اکثر شرکت ها و سازمان ها نیاز به وجود یک سیستم مکانیزه جهت ثبت و نگهداری اطلاعات نامه ها و مکاتبات، ثبت روند گردش، پیگیری و بایگانی آنها مشاهده می شود. در راستای این نیاز شرکت راهنمای دلفی اقدام به ساخت سیستمی مکانیزه با نام نرم افزار اندیکاتور راهنمای دلفی کرده است که از اهداف این سیستم ، آسان سازی و سیستماتیک کردن دبیرخانه و گردش مکاتبات اداری به زبان ساده را می توان نام برد.
سیستم اندیکاتور، نرم افزاری جامع برای مدیریت دبیرخانه ادارات، شرکت ها و سازمانهای مختلف می باشد. کنار گذاشتن روشهای سنتی و استفاده از این نرم افزار موجب سرعت بخشیدن به امور دبیرخانه شده و به دلیل دقت و امنیت بالا از اتلاف وقت و هزینه جابجایی و نگهداری، جلوگیری می نماید.
ویژگی های نرم افزار دفتر اندیکاتور:
سادگی استفاده سرعت بالا امنیت بالا جستجوی پیشرفته ویژگی های جدید اضافه شده به نرم افزار:
امکان تعریف کاربر نامحدود برای استفاده پشتیان گیری از اطلاعات مشخص کردن کاربر ثبت کننده نامه جستجوی سریع نامه ها افزایش سرعت نرم افزار موارد استفاده نرم افزار اندیکاتور راهنمای دلفی:
با توجه به انعطاف پذیر بودن نرم افزار اندیکاتور راهنمای دلفی به همراه گزارشات آن، از این برنامه می توان برای اندیکاتور و گردش اداری در هر صنفی و شغلی استفاده کرد.
برای مثال این نرم افزار برای مشاغل زیر قابل استفاده خواهد بود:
اداره ها و سازمان ها:
دبیرخانه و بایگانی مدارک، مکاتبات اداری نامه ها و اتوماسیون اداری…
شرکت ها و کارخانه ها:
دبیرخانه و بایگانی فایل ها، اتوماسیون اداری نامه ها، گردش اداری نامه ها، ارسال و ارجاع نامه ها و فایل ها، شرح وظایف، آرشیو و بایگانی اسناد و مدارک مربوط به مناقصه ها، قراردادها، پروژه ها ، مشتری ها.
مدارس ، مراکز آموزشی و دانشگاهی:
بایگانی و ثبت اطلاعات پرونده دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و …
بایگانی دفتر وکالت:
بایگانی و آرشیو اطلاعات موکل ها، یادآوری قرار ملاقات ها و …
استفاده های شخصی:
دسته بندی و سازماندهی فایل ها، مقاله ها و بایگانی اشخاص.
و ….
نحوه استفاده:
برای استفاده از این نرم افزار پس دانلود از لینک اشاره شده مشخصات خود را در قسمت تنظیمات نرم افزار ثبت کرده و سریال تولید شده نرم افزار به همراه کد رهگیری خرید خود را به اطلاع دهید تا کد فعال سازی را حداکثر تا ۲۴ ساعت دریافت نمایید.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
andikator,anikal,delphi,delphihelp,help,indicator,software,آنیکال,اندیکاتور,اندیکاتور آنیکال,اندیکاتور راهنمای دلفی,دانلود اندیکاتور,دفتر,دفتر اندیکاتور,دلفی,راهنما,راهنمای,راهنمای دلفی,نرم افزار,نرم افزار اندیکاتور,نرم افزار دفت ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: zipحجم فایل: 4759قیمت: 49500 تومان
بخشی از متن: نرم افزار فاکتور ارزش افزوده راهنمای دلفی ویژه دارایی برای صدور فاکتور ارزش افزوده، چاپ و نگهداری آن می باشد. این نرم افزار به دلیل سادگی رابط گرافیکی و دوستانه بودن محیط آن این امکان را به کاربر می دهد تا به سادگی اقدام به صدور فاکتور فروش نمایید.
با توجه به اینکه این نرم افزار به صورت یک نرم افزار ساده و در عین حال کوچکی می باشد، از آن می توان در تمام صنوف استفاده کرد.
امکانات نرم افزار فاکتور ارزش افزوده راهنمای دلفی:
راحتی کار با محیط نرم افزار و اجتناب از هر گونه پیچیدگی در نرم افزار کارکرد بسیار ساده و آسان ذخیره مشخصات کامل فروشنده امکان چاپ لوگوی فروشنده ذخیره مشخصات خریدار افزودن درصد و مقدار مالیات بر ارزش افزوده برای هر فاکتور امکان مشخص شدن مبلغ فاکتور به صورت حروفی امکان ویرایش فاکتورهای قبلی امکان درج توضیحات در پایین فاکتور قابلیت استفاده در دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی برای انواع ویندوزها و … ویژگیهای جدید آپدیت نرم افزار فاکتور فروش ارزش افزوده راهنمای دلفی
با در نظر گرفتن کاستی های موجود در نرم افزار فاکتور ارزش افزوده و استفاده از نظرات سازنده مشتریان این نرم افزار، شرکت اقدام به ایجاد چند تغییر در ساختار نرم افزار نموده است که به شرح ذیل خدمتتان اعلام می داریم:
تغییرات ایجاد شده در نرم افزار:
در قسمت تنظیمات گزینه جهت درج متن مورد نظر شما در زیر فاکتور ایجاد شده است. در صفحه اصلی امکانی برای مینیمایز کردن صفحه به وجود آمده است. در قسمت فاکتور و پیش فاکتور امکان درج و ویرایش مشخصات مشتری های ایجاد شده است. با این گزینه شما دیگر نیازی به درج مشخصات مشتری ها به صورت تکراری را ندارید.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
راهنمای دلفی,ارزش افزوده,دانلود برنامه فاکتور,دانلود فاکتور,دانلود فاکتور فروش,دانلود نمونه فاکتور,صدور فاکتور,فاکتور اکسل,فاکتور خرید,فاکتور فروش,فاکتور فروش نمونه,فروش فاکتور,نرم افزار فاکتور,نرم افزار فاکتور ارزش افزوده راهنمای دلفی ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 40حجم فایل: 208قیمت: 50000 تومان
بخشی از متن: بهبود مستمرعملکرد سازمانها نيروی هم افزايی ايجاد می کند که اين نيرو می تواند پشتيبان برنامه رشد و توسعه و ايجاد فرصت هاى تعالى سازمانی شود. دولتها و سازمانها و موسسات تلاش جلو برنده ای را در اين مورد اعمال می کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از ميزان پيشرفت و دستيابی به اهداف بدون شناسايی چالش های پيش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از ميزان اجرا سياستهاى تدوين شده و شناسايی مواردى که به بهبود جدى نياز دارند، بهبود مستمر عملکرد ميسر نخواهد شد و تمامی موارد مذکور بدون اندازه گيری و ارزيابی امکان پذير نسيت. بانک ها نيزکه در جهان صنعتی امروز نقش اساسی در هدايت اقتصاد کشور دارند و می توان گفت در اکثر کشورهای جهان به عنوان مهمترين نهاد مالی و واسطه در بازارهای پول و سرمايه فعاليت می کنند با چهار چالش اصلی مواجه هستند؛ چالش اول قانون گذاری ١، چالش دوم مشتری مداری ٢، سوم چالش تکنولوژی ٣و از همه مهمتر چالش سودآوری٤. (Skinner,2007) چالش اول در واقع مشکل بزرگ بانکدارهاست چرا که مجبور هستند فعاليت هایی را انجام دهند که مايل به انجام آن نيستند و اين به علت تاثيرات قانونگذاری دولتها است از جمله اين قوانين می توان از قوانين ممنوعيت هاى پولشويى و قوانين حمايت از دولت توسط بانک و قوانين جلوگيری از ورشکستگی تجار نام برد. چالش دوم، چالش مشتری مداری است. اگرچه به مدد تکنولوژی و پيشرفتهای فنی، مشتريان به نوعی به خارج از بانکها و به سمت دستگاههای خودپرداز، اينترنت و تلفنبانک رانده شدند ولی اين خود باعث تغييرات عمده در سيستم بانکداری و هجوم تکنولوژی به بانکها شد که در واقع زمينه ايجاد چالش سوم می باشد. انتظارات و تقاضاهای مشتريان بانکها، اين واحدهای مالی را ملزم ساخت تا همواره در مسير به روز نگه داشتن تکنولوژی و استفاده از فن آوری پيشرفته به رقابت بپردازند. بهبود تکنولوژی به تشديد اصل جهانی شدن در بانکها منجر شد که در پی اين پديده جابجایی سهام در اقصی نقاط جهان و خريد و فروش سهام سودآور به وقوع پيوندند. فعاليت در جهت سودآوری، چالش اصلی بانکها در قرن بيست و يک می باشد. در واقع سودآوری عنصر اصلی برندگان اين رقابت عرضه سهام می باشد. (Skinner,2007 ) بانک ملی ايران به عنوان یکی از بزرگترين بانک ايرانی که اخيراً طی اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی در فرايند خصوصی سازی قرار دارد، می بايست در ديدگاه سنتی سازمان از سود دهی تغییراتی ايجاد کند، و با توجه به اينکه نظام دولتی حاکم بر اين بانک رفته رفته کمرنگ شده وسهام این بانک در بورس اوراق بهادار مورد داد و ستد قرار گرفته است می بايست هر چه بيشتر به منافع سرمايه گذاران توجه نشان دهد، به همين منظور افشا اطلاعات حاصل از بکارگيرى ابزار نوين ارزيابى عملکرد مى تواند ضمن ارتقاء اثربخشی و کارآيی فعاليت های خود، به سودآورى به نفع سهامداران نیز کمک کند. انتخاب يک ابزار مناسب که مسئله سود اقتصادى و هزينه فرصت سرمايه گذارى مالکان را در نظر بگيرد حائز اهميت مى باشد. در اين تحقيق ارزش افزوده اقتصادى EVA به عنوان يک ابزار مناسب ارزیابی عملکرد مدیران مورد بررسی قرار گرفته است. اين معیار هم كمك به ارزيابی سهامداران از عملكرد مديران می كند و از آنجائيكه ارزيابی عملكرد با پاداش دهی مديران رابطه مستقيم دارد اين امر را نيز تسهيل می كند، همچنين مديران می توانند با ارزيابی مناسب از عملكرد، اثربخشی و كارآئی سازمان را افزايش دهند. در بيشتر نظام های بانکی شاخص مورد استفاده ROA۱و ROE٢ بوده است ولی با توجه به اينکه اين شاخص نيز مبنای سود حسابداری می باشد، انتظار می رود نتواند معيار مناسبی برای اندازه گيری عملکرد قرار گيرد، از طرفی بسياری از نظريه پردازان علم اقتصاد بويژه متخصصانی که در زمينه اندازه گيری عملکرد فعاليت می کنند بر اين باورند که ارزش افزوده اقتصادی ( EVA)٣ تنها معياری است که معايب روشهای مذکور را نداشته و عملکرد شرکت را بطور واقعی محاسبه می کند. مدل EVA نشان می دهد که بنگاه اقتصادی از سرمايه ای که در مجموع در اختيار داشته است به چه نحوی بهره برداری کرده و به چه ميزان عملکرد بنگاه اقتصادی بهبود يافته است و در واقع باقيمانده سودی است که بعد از کسر هزينه کل سرمايه بدست آمده است. می توان گفت EVA يک شاخص بنيادين برای ارزيابی عملکرد واقعی شرکت بوده و راههای منجر به افزايش يا کاهش عملکرد واقعى شرکت را نمايان می سازد. استفاده از رويکرد EVA در کشورهای پيشرفته امری عادی و حتی ضروری می باشد و اکثر شرکتها و موسسات برای ارزيابی عملکرد خود از اين رويکرد استفاده می کنند. با توجه به ميزان رشد اقتصادی و همچنين نرخ دو رقمی تورم، منابع مالی کمياب و پر هزينه شرکتها در تامين مالی خود با محدوديت هايی مواجه می باشند، لذا نقش مديريت بهينه در استفاده از منابع مالی بسيار حياتی میباشد. ارزش افزوده اقتصادی که بر کاهش هزينه سرمايه و استفاده بهينه از منابع سرمايه ای تاکيد دارد می تواند نقش اساسی ايفا کند. بدين ترتيب استفاده از اين رويکرد در موسسات مالی از جمله بانک ها مناسب به نظر می رسد.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
ارزش افزوده اقتصادی EVA , نرخ بازده حقوق, صاحبان سهام ROE , بانک ملی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
|
|
|