|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docxAFFPAGECNT حجم فایل: 513AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: آب به عنوان یكی از اساسی ترین عناصر طبیعی، از دیروز تا امروز، تأثیر بسزایی در شکل گیری و اثربخشی فضاهای شهری داشته و همواره جلوه های مختلف آن باعث تهییج و تحریك گرایش انسان به زیبایی شده است.
ارزش های وجودی آب تنها از نوع زیبایی شناختی نبوده بلكه به عمیق ترین و درونی ترین بخش طبیعت ما باز می گردد. نقش آب در شکل گیری نخستین زیستگاه های انسانی پاسخی است به یك نیاز زیستی. اما وقتی فراتر از یك نیاز، خانه سازی و بنای مجموعه های مسكونی بار فرهنگی می گیرد، معماری پدید می آید و آب در زندگی انسان جایگاه هنری پیدا می کند و از خلاقیت هنرمندان و معماران مایه می گیرد. درك مفهوم آب در معماری همان درك معماری آب است. درك قوانین فیزیكی رفتار آب، احساسات ما در مقابل كنش و واكنش آب و مهم تر از همه نقش و ارتباط آن با زندگی انسان ها است. آب، به همراه خاك، آتش و هوا، عناصر چهارگانه تشکیل دهنده جهان هستی به شمار رفته است. در ایران باستان، معماری به سوی آب حركت می کند و دركنار آن آرام می گیرد. ولی در دوره اسلامی آب در معماری حالت كاربردی پیدا می کند و معماران آگاهانه سعی می کنند تا به طبیعت تسلط یافته و آن را به نظم بكشانند و باشناخت قوانین فیزیكی و رفتار آب و درك نقش و ارتباط آن با انسان، آب را به درون معماری بكشانند. امروزه با گسترش بی رویه شهرها و آلودگی های ناشی از آن، حضور و تأثیر عناصر طبیعی چون آب در عرصه فضاهای معماری و شهری، سبب نزدیكی هرچه بیشتر انسان به طبیعت و كاهش فشارهای روحی و روانی او خواهد بود.
آب در معماری باستان
در ایران باستان آب پیام آور روشنایی و پاکی به شمار می رفت و از ارزش زیادی برخوردار بود. شاید به علت اینکه ایران کشوری کم آب بوده، این مایع حیاتی بین ایشان قدر و منزلتی والا داشته است. آب در نزد ایرانیان نه تنها برای رفع نیازها مورداستفاده قرار می گرفته، بلکه از لحاظ معنوی و روحی نیز تأثیر بسیاری داشته است. آب با قابلیت های مختلف خود مانند حیات، تازگی، درخشندگی، پاکیزگی، رونق و رواج روشنایی، سکون و آرامش و تحرک، احساس های متفاوت در روح و روان انسان گذارده است. به همین دلیل همواره در مکان هایی که ساخته دست بشر هستند، به صورت های مختلف برای خود جا باز کرده است. این مسئله در رابطه با مکان هایی مانند پارک یا باغ بیشتر چشمگیر است. زیرا عنصر آب به عنوان یکی از زیباترین زمینه های دید و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز مورداستفاده قرار می گیرد. البته در این مکان ها وجود آب برای پاکیزگی محل و آبیاری درختان و گل ها یا استفاده برای سرویس های بهداشتی، ضروری و پراهمیت است.
از دیدگاه تأثیرپذیری شکل هندسی باغ ایرانی از آب می توان دﻻیلی ذکر کرد ازجمله، قطعات زمین مربع یا مستطیل به دلیل نیت آب رسانی مزارع به عنوان سهل ترین راه آب رسانی، با طی کردن مسافت کمتر و جلوگیری از هدر رفتن آب موردتوجه قرار می گرفت
در سده های گذشته ایرانیان باغ ها را بیشتر در زمین های شیب دار احداث می کردند و با ایجاد پلکان در مسیر آب، جریان ملایم آب، تند و پر سروصدا می شد. اصلی ترین عاملی که همواره به باغ های ایرانی حیات می بخشید، آب جاری بود که در چهارباغ ها، جویبارها و جوی های کم شیب و مارپیچی به حرکت درمی آمد و هوای باغ را مطبوع و دلپذیر می ساخت. در باغ های تزیینی که به حوض ها می پیوست، جدول ها معمولاً با سنگ و آجر ساخته می شد. در کف آب نماها و بیشتر جاهایی که آب در جریان بود، اغلب تخته سنگی با تراش سفیدرنگ یا با طرح های مختلف کار می گذاشتند که به موج آب، جلوه زیبایی دهد. باغ های قدیمی ایران اغلب در مناطق گرم و خشک و کم آب ساخته شده اند و دلیل احداث آن ها در چنین مناطقی، وجود چشمه های طبیعی و یا کاریز است. وسعت هر باغ بستگی به حجم و مقدار آب موجود برای آبیاری آن دارد. باغ های شهرهای خشک و کویری به علت گرمی هوا در تابستان، همواره اهمیت خاصی داشته اند که از آن جمله باغ های کاشان را می توان نام برد. باغ فین کاشان که از باغ های معروف دوره صفویه، زندیه، قاجاریه و هم چنین زمان ما است به علت وفور آب چشمه سلیمانی و حوض و استخر و فواره های فراوان و درختان کهنسال و عمارت های تاریخی، همواره جزو معرف ترین و پرجاذبه ترین باغ های کشور ما بوده است. در باغ های ایرانی، برای ایجاد محیطی آرام، خنک و پرسایه، چاره ای جز احداث جوی های آب در طول تمام باغ نبوده است و معمولاً این جوی ها در تقاطع ها به حوضچه تبدیل می شدند. آب از جوی ها که اغلب از حوضخانه عمارت باغ آغاز و در فاصله های منظم با استفاده از شیب طبیعی زمین با تکرار آبشارها به داخل حوضچه ها روان می شد. آب نما که از ضروری ترین عناصر ایجاد باغ محسوب می شد، بیشتر در مقابل عمارت باغ احداث می شد و بعد اصلی آن در جهت طول ساختمان و به شکل های مستطیل، مربع، چندضلعی و دایره بود. گاهی در داخل عمارت های باغ های قدیمی نیز آب نما ساخته می شد که در اصطلاح به آن محل، حوضخانه می گفتند. ساکنان باغ در روزهای گرم تابستان، به ویژه هنگام نیمروز، در کنار آب نما به آسایش می پرداختند.
نقش آب در معماری اسلامی
در دوران اسلامی نقش آب در معماری حالت کاربردی پیدا می کند. معماران این دوره کاملاً آگاهانه سعی کردند تا بر طبیعت تسلط یافته و آن را به نظم درآورند. آن ها به کمک منطق و تکنولوژی زمان خود به آب و طبیعت حیاتی رام شدند داده و آن را غنی تر ساختند. قبل از اسلام معماری به سوی آب می شتافت و در کنار آن آرام می گرفت. بعد از اسلام معماران با شناخت قوانین فیزیکی رفتارآب و درک نفش و تمثیل و ارتباط آن با انسان، آب را درون معماری آوردند. آب به نظم کشیده شده در شکل های هندسی در اکثر بناهای دوران اسلامی متجلی شده و به نحوی مرکزیت و وحدت در معماری، در آب شکل می گیرد. مرکزیت آب در معماری در دوران ساسانی از آتشکده آذر گشنسب و معبد آناهیتا بیشابور شروع شد. در دوران اسلامی ما شکل تکامل یافته مرکزیت آب در معماری را داریم حرکت پرموج آن در مفاهیم مذهبی، ادبی و هنری فرهنگ ما جاری شد. به این ترتیب آب چنان در ساخت و ترکیب بناهای ما وارد شد که عملاً نمی توان آن را از فرم ساخته شده جدا دانست. آب در مرکز کوشک ها و باغ ها، در میان حیاط های مرکزی مساجد، مدارس، کاروانسراها و خانه ها و غیره ظاهر شد. در معماری ایران مرکزی و کویری آب کمیاب و زندگی بخش سبب شکل گیری آب انبارها، پایاب ها، ساباطها و یخچال ها می شود.
در مساجد آب علاوه بر نقش تطهیر خود جنبه نمادین نیز دارد. آب هم سمبل زندگی و هم سمبل مرگ است و چون پلی بین دنیای زمینی و عالم متافیزیکی عمل می کند. طبیعت آب پاک و مقدس است. روح و جسم انسان را می شوید و تطهیر می کند و او را به صورت یک آفریده نو و آزاد باقی می گذارد تا در آرامش به کمال برسد. وضو و غسل نه تنها جسم را از آلودگی ها پاک می کند بلکه سمبل پاک کردن روح از پلیدی و گناهان نیز هست. تطهیر با آب تمثیلی از زایش مداوم آفرینش است و احساسی از حیات تازه را به همراه دارد. تماس با آب در تمام حواس جاری می شود، تموج آن در ذهن انسان جاری شده و آرامش لازم را برای نمازگزاران ایجاد می کند. در مساجد آب به 5 شکل نمایان می شود. پایاب ها (آب روان) آب نمای مرکزی میانسرا (آب راکد) حوض پیش خان (آب راکد) سنگ آبه ورودی (آب راکد) فواره آب نما (آب به صورت عنصری جنبشی) پادیاوهای قبل از اسلام با همه ویژگی ها بعد از اسلام در جلوی مساجد و زیارتگاه ها به نام وضوخانه جای گرفتند. 'در نیایشگاه های کهن پادیاوهایی درجلوی در ورودی اما در عمق زیاد از سطح زمین می ساختند شاید چون آب روان روگذر کمیاب بود و ناچار از آب کاریزها و پایاب ها استفاده می کردند'، در مسجد جامع نطنز پایابی در حیاط مرکزی وجود دارد که آب قنات از آن می گذرد. مسجد جامع نائین نیز پایابی در گوشه حیاط خود دارد عمق این پایاب به قدری زیاد است که در پاگرد پله های ورودی شبستان مسجد قرار دارد.
نقش آب در فضای داخلی بنا
اگر بناها و فضاهای مصنوع باعث جدایی ما از طبیعت می شوند تا از سویی ما را از بعضی عوامل طبیعی حفظ کنند و از سویی دیگر درجای خود گویای قلمرو انسانی تر باشند و اگر این خصوصیت باعث می شود تا کالبدمان به یک شکل بیگانه تبدیل شوند که اگرچه مطلوبمان بوده است، اما کیفیتی سرد و مصنوعی دارد. پس نیاز به نوعی پیوند معماری و طبیعت دیده می شود که این موضوع در هنر معماری و باغسازی ایرانی به وسیله عنصر آب که به نوعی مقدس، ارزشمند و کمیاب ترین عنصر طبیعی بوده است حاصل شده است. این استفاده به نوعی بوده است که پیوند معماری و منظر پیرامون از طریق این عامل مشترک حاصل شده است و فضای حوضخانه که بدین منظور شکل گرفته است به نوعی فضایی واسطه و نیمه باز مابین فضای باز و بسته یا داخل و خارج است. به دلیل تقدس خاص آب در مشرق زمین و بخصوص نزد ایرانیان و مسلمانان، همواره عنصر اصلی در جانمایی و شکل دهی به فضاها بوده است حضور آب در باغ ایرانی شکل دهنده شخصیت محیط اطراف است. آب در باغ ایرانی نقش اصلی، درختان، گیاهان و گل ها بعد از آب مهم ترین نقش را دارند که جریان حضور آن ها خود ریشه در آب دارد. از دیدگاه تأثیرپذیری شکل هندسی باغ ایرانی از آب می توان دﻻیلی ذکر کرد ازجمله، قطعات زمین مربع یا مستطیل به دلیل نیت آب رسانی مزارع به عنوان سهل ترین راه آب رسانی، با طی کردن مسافت کمتر
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
جایگاه آب در معماری سنتی و جدید,معماری,آب در معماری,آب در معماری اسلامی,استخر در معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTAFFPAGECNT حجم فایل: 25731AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه هنرمیلواکی، در حجم 131 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و نقشه ها، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن: سانتيگو كالاتراوا در سال 1951 در شهر والنسياي اسپانيا به دنيا آمد.وي تحصيلات هنر و معماري را در شهر پدري خود بين سالهاي 37 تا 68 ادامه داد و بعد از آن وارد دانشگاه ETH شد. يعني جايي كه مدرك دكتراي تكنولوژي خود را از آن در سال 1981 دريافت كرد.وي در همان سال دفتر مهندسي خود را افتتاح كرد. وي تحت تاثير فرم هاي بيولوژيك و همچنين كساني چون پيت موندريان و گائودي معماري مي كند.در واقع كار او حاصل درك نيروهاي طبيعي و مهار در به كارگيري مصالح است. کالاتراوا مجسمه سازی را ساده ترین راه برای درک ریخت شناسی یاmorphology می داند.به گفته خود او پیش از اینکه صفات یک معمار را داشته باشد دارای مشخصات یک نقاش است .از همه چیز اسکیس میزند.او بدن انسان را(چیزی که موضوع همیشگی طراحی های اوست) می ستاید و بر این پندار است که خلوص و فرم در بدن انسان در نقاشی و مجسمه سازی بسیار راحتتر از جستجوی ان در خود ساختار فرم است. طرح توسعة موزه هنر ميلواكي ، درواقع گسترش ساختمان اوليه است كه اروسارنين طراحي كرد ودر 1957 تكميل شد سپس در 1957 با هزينه 7 ميليون دلار اجراي يك بال الحاقي به مجموعه كه ديويد كالر طراحي كرده بود به پايان رسيد در 1980 نام مركز هنر به موزه هنر تغيير يافت ودر 2001 ميلادي طرح كاتراوا براي افزايش فضاي موزه به بهره برداري رسيد.با اجراي طرح جديد فضاي كل موزه كه قبلاً 15 هزار متر مربع بود 13 هزار مترمربع يعني 90 درصد، افزايش يافت وفضاي گالري موزه با 30 درصد افزايش از 8500 مترمربع به 11 هزار متر مربع رسيد هزينه اجراي پروژه بيش از يكصد ميليون دلار بود كه قسمت اعظم آن از هداياي مالي افراد مختلف تامين شده است . طراحي پروژه در 1994 آغاز شد وتا 2001 ادامه يافت زمان اجراي آن 3 سال بوده ودر سال 2001 به اتمام رسيده است . و...
فهرست مطالب: معرفی سانتيگو كالاتراوا خصوصیات معمار سبک معماری معمار جوایز معمار پروژه ها کارهای هنری معمار تاریخچه پروژه میلواکی موقعیت جغرافیایی ساختمان قديمي موزه ساختمان جدید مقايسه ساختمان جديد با ساختمان ساآرينن عناصر شاخص موزه میلواکی سایت پلان و دسترسی ها ورودی ها پلانها مقطع پل ریمان نماهاي مختلف ساختمان ماکت بنا روند طراحی پروژه عنصر متحركت در كارهاي كالاتراوا مشخصات سازه اي عناصر تشكيل دهندة موزه گالری تراس جنوبی پارکینگ محوطه سازی بال پرنده عملكرد بال پرنده اسکیس های اولیه حالت دعوت كنندگي به سمت درياچه عناصرتشكيل دهنده پلان ارتباط پلان با نما تقارن در سازه بنا تقارن در پلان كانسپت شكل سازه كانسپت كل سازه مصالح پاویون نورپردازی خاكبرداري واجراي فونداسيون پروژه مسائل اجرايي قالب بندي اجزاي سازه اي بخشی از آثار درون موزه قسمتهايي ازساختمان موزه كه با كارهاي گذشته كالاتراوا شباهت دارد نتیجه گیری
این فایل با فرمت پاورپوینت در 131 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول: فایل WORDموزه ی یهود در برلین(8صفحه)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه هنرمیلواکی,بررسی و تحلیل موزه هنرمیلواکی,موزه هنرمیلواکی,پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه هنرمیلواکی همراه با تصاویر و نقشه ها,آشنایی با موزه هنرمیلواکی,پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه هنرمیلواکی,سانتيگو كالاتراوا ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXAFFPAGECNT حجم فایل: 2738AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت موزه هنرهای باستانی سئول ، در حجم 33 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن: سئول پایتخت کره جنوبی یکی از شهرهایی است که به ندرت پیش میآید گردشگری را ناراضی به خانهاش برگرداند. شهری که سرشار از جاذبه است. از تنوع آثار سنتی و مدرن و ساختار زیبای شهری، کلیساها و معابد کهن گرفته تا موزهها، رستورانها و رودخانه زیبای هان، همه و همه دلایل خوبی است که از این شهر جالب دیدن کنیم. یکی از زیباییهای قابل انکار این شهر موزه هنر سامسونگ لیوم سئول است که سالانه هزاران نفر را از سرتاسر جهان را برای بازدید از این موزه زیبا و سفالی به این شهر میکشاند. شاهکار بزرگ معماران مشهور جهان با نامهای ماریو بوتا، ژان نوول و رم کولهاس یک موزه پیچیده با نام لیوم است که در دامنه کوههای Namsan واقع شده و در کنار هتل Hyatt در شهر سئول قرار دارد.
مجموعه «موزه لیوم» تحت سرپرستی «بنیاد سامسونگ»، نه تنها طیف وسیعی از آثار هنری فاخر را ارائه میکند، بلکه سه بیان متفاوت در معماری معاصر را نیز در یک مکان گرد هم آورده است؛ سه بیان به روایت سه معمار. موزه هنر سامسونگ لیوم شامل دو بخش خانه هنر کرهای سنتی و هنر معاصر است. و...
فهرست مطالب: شهر سئول معرفی موزه هنرهای باستانی سئول معرفی معماران و نحوه طراحی سایت پروژه تحلیل سایت موزه شماره یک موزه شماره دو معماری موزه نقشه موزه
این فایل با فرمت پاورپوینت در 33 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول: فایل WORD موزه یهود برلین(8صفحه)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت موزه هنرهای باستانی سئول,موزه هنرهای باستانی سئول,آشنایی با موزه هنرهای باستانی سئول,معماری موزه هنرهای باستانی سئول,رم کولهاوس,موزه,جان نوول,ماریو بوتا ,پاورپوینت موزه هنرهای باستانی سئول,موزه سئول ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXAFFPAGECNT حجم فایل: 1877AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با محتوای بیانیه استکهلم، در حجم 11 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن: مساله آثار و ابنیه تاریخی و چگونگی رویارویی و برخورد با آنها ، چه به عنوان یادمان تاریخی و چه به عنوان مجموعه ها و بافت های تاریخی معنا دهنده یادمان ها ، از سالها پیش و بویژه یک قرن اخیر از اهمیت ویژه و روز افزونی برخوردار شده است .
این مساله نه به دلیل مدت زمان یا طول عمر و تاریخ آنها ، که به سبب ممتاز و برجسته بودن شان از دید توانایی رسانش اندیشه ، از شخصی به شخص دیگر ، به سبب زیبا بودن ، به واسطه وابسته بودن به جریان زندگی و روش اندیشیدن مردمش ، به خاطر داشتن توانایی های ذاتی در بیدار کردن انگیزه های انسانی و معنوی و به سبب تنیده بودن ادبیات مردمی در تاروپود آثار و ابنیه تاریخی و به همراه داشتن نماد های آیینی – اعتقادی که در اندیشه های همان مردمان نهفته است ، در لحظات و موقعیت های گوناگون از زندگی ایشان در سرزمین مورد بحث ، مساله ای بسیار مهم به نظر می رسد .
از آنجا که دو عامل فرهنگ عامه و مبانی حقوقی هر کشور ، تعیین کننده مسیر گسترش اندیشه و شیوه های عملی حفاظت و مرمت آثار باستانی و تاریخی بویژه شهر ها و محوطه های تاریخی می باشد ، از این رو می توان برخوردهای گوناگون حفاظتی و مرمتی را ، از کشوری تا کشور دیگر و از سرزمین تا سرزمینی دیگر ، انتظار داشت . بیانیه استکهلم در پنجاهمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر در استکهلم در سال 1998 تدوین شد. هدف اساسی بیانیه استکهلم طرح و اعاده حقوق میراث فرهنگی به جوامع بشری به منظور نیل به توسعه پایدار است. و...
فهرست مطالب: معرفی بیانیه استکهلم هدف کاربری پیشنهادی حوزه مداخله شیوه و روش طرح پیشنهادی
این فایل با فرمت پاورپوینت در 11 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول: فایل پاورپوینت مرمت از دیدگاه براندی(23 اسلاید)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت بیانیه استکهلم,بیانیه استکهلم,آثار و ابنیه تاریخی ,پاورپوینت آشنایی با محتوای بیانیه استکهلم,مرمت آثار و ابنیه تاریخی ,منشور و قطعنامه مرمت بافت تاریخی,پاورپوینت بیانیه استکهلم ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXAFFPAGECNT حجم فایل: 1768AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت سازه های پیش ساخته بتنی و فلزی، در حجم 38 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن: به طورکلي ساختمانهاي پيش ساخته، يکي از آخر ين محصولات ومتدهاي ايجاد و گسترش واحدهاي مسکوني است که مي تواند جوابگوي احتياجات مديريت براي ايجاد توازن درازدياد جمعيت، همراه باامکانات رفاهي باشد. اين صنعت در دهه هاي اخير چنان پيشرفت داشته كه نه تنها بر كيفيت بالا ، تقليل هزينه، سرعت احداث و راحتي آسايش مورد نياز را در حد استاندارد تامين نموده بلكه توانسته است ساير صنايع خانه سازي را با متدها و مواد اوليه گوناگون تحت تاثير قرار دهد. مثلا در كشورهايي همچون كانادا و روسيه كه از نظر مصالح چوبي غني بوده ساختمانهاي پیش ساخته چوبي و در كشور هايي همچون آمريكا ساختمانهاي پيش ساخته فلزي و در ايران ساختمانهاي پيش ساخته بتني اقتصادي به نظر مي رسند البته بديهي است كه عواملي از جمله مواد و مصالح در محل حمل و نقل امكانات و دستگاههاي توليد توأماً از جمله مواردي مي باشندكه در اقتصادي بودن نوع ساختمان پيش ساخته دخيل است . و...
فهرست مطالب: مقدمه بخش اول:ساختمان های پیش ساخته بتنی بخش دوم:ساختمانهای پیش ساخته فلزی
این فایل با فرمت پاورپوینت در 38 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول: فایل پاورپوینت دیتیل اجرای پوشش چوبی (بام) (5صفحه)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت سازه های پیش ساخته بتنی و فلزی,سازه های پیش ساخته بتنی و فلزی,سازه پیش ساخته,پاورپوینت سازه های پیش ساخته بتنی ,پاورپوینت سازه های پیش ساخته فلزی,پاورپوینت سازه های پیش ساخته بتنی و فلزی,پاورپوینت سازه های پیش ساخته,سازه,پیش ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTAFFPAGECNT حجم فایل: 1069AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با بتن سبک ، در حجم 42 اسلایدقابل ویرایش، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن: در دنيای پيشرفته امروزی و با توجه به پيشرفت های صورت گرفته در زمينه های مختلف علمی صنعت بتن نيز دچار تحول گرديده که توليد بتن سبک نيز حاصل همين پيشرفت ها می باشد. بتنی که علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان از نيروی وارد به سازه در اثر شتاب زلزله می کاهد و در صورت تخريب وزن آوار حاصل نيز کاهش می يابد و امروزه آنرا به عنوان بتن قرن می نامند . بتن سبک با توجه به ويژگی هايی که دارد دارای کاربردهای مختلف می باشد که برحسب وزن مخصوص و مقاومت فشاری آن تفکيک می گردد. اولين گزارشهای تاريخی در مورد کاربرد بتن سبک و مصالح سبک وزن به روم باستان بر می گردد. روميان در احداث معبد پانتئون و ورزشگاه کلوزيوم از پوميس که نوعی مصالح سبک است استفاده کرده اند. کاربرد بتن سبکدانه پس از توليد سبکدانه های مصنوعی و فراوری شده در اوايل قرن بيستم وارد مرحله جديدی شد. در سال 1918، S. J. Hayde با استفاده از کوره دوار اقدام به منبسط کردن رس و شيل کرد و بدينوسليه سبکدانه ای مصنوعی توليد کرد که از آنها در ساخت بتن استفاده شد. توليد تجاری روباره های منبسط شده نيز از سال 1928 آغاز گرديد. اين سبكدانه مصنوعي در هنگام جنگ جهاني اول به دليل محدوديت دسترسي به ورق فولادي براي ساخت كشتي بكار رفت. كشتي Atlantus به وزن 3000 تن كه با بتن سبك هايديتي ساخته شد، در اواخر سال 1918 به آب افتاد. در سال 1919 كشتي Selma به وزن 7500 تن و طول 132 متر با همين نوع بتن ساخته و به آب انداخته شد. تا آخر جنگ جهاني اول و سپس تا سال 1922 كشتي ها و مخازن شناور متعددي ساخته شد كه يكي از آن ها Peralta تا سال هاي اخير شناور بود. و...
فهرست مطالب: معرفی بتن سبک تاريخچه ساخت و کاربرد بتن سبک خصوصيات بتن سبک طبقه بندی بتن های سبک طبقه بندی بتن سبک بر مبنای مقاومتی بتن سبك غيرسازهاي بتن سبك با مقاومت متوسط بتن سبك سازه ای انواع سنگدانه های سبک خصوصيات بتن دانه سبک بررسی بتن سبک
این فایل با فرمت پاورپوینت در 42 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول: فایل WORD بتن سبک(38 صفحه)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت آشنایی با بتن سبک,آشنایی با بتن سبک,بتن سبک,Light Weight Concrete,پاورپوینت آشنایی با بتن سبک,پاورپوینت بتن سبک,بتن سبک سازه ای,بتن,بتن سبک غیرسازه ای,پاورپوینت معرفی بتن سبک ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXAFFPAGECNT حجم فایل: 2834AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت کمک های اولیه در خونریزی وشوک ، در حجم 63 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن: چرخه های قلبی دریچه های قلب شریانهای قلب عضله قلب دوره قلبی حجم ضربه ای: (Stork Volume): برون ده قلبی: = 5040cc 70 x 72 HR . SV = = Cardiac Output پیش بار پس بار اعصاب قلب نسبت تخلیه BLOOD PRESSURE=SV*VR
علائم بیماریهای قلبی: 1- درد قفسه سینه (Chest pain) 2- تنگی نفس کوششی اورتوپنه حمله ای شبانه شین استوک 3- خستگی 4- تاکیکاردی 5- سنکوپ 6- ادم
خونريزي يعني خارج شدن خون از درون عروق خوني كه درنتيجه ي جراحت و بريدگي اتفاق مي افتد. انواع خونریزیها بر اساس رگ آسیب دیده خونريزي مويرگي خونريزي وريدي خونريزي شرياني و...
این فایل با فرمت پاورپوینت در 63 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت کمک های اولیه در خونریزی و شوک,کمک های اولیه در خونریزی و شوک,کمک های اولیه در خونریزی,پاورپوینت کمک های اولیه در شوک,خونریزی,پاورپوینت کمک های اولیه در خونریزی و شوک,شوک,Bleeding,shocks,دستگاه گردش خون ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTAFFPAGECNT حجم فایل: 802AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با محتوای کنگره ی بولونیا، در حجم 12 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن: مساله آثار و ابنیه تاریخی و چگونگی رویارویی و برخورد با آنها ، چه به عنوان یادمان تاریخی و چه به عنوان مجموعه ها و بافت های تاریخی معنا دهنده یادمان ها ، از سالها پیش و بویژه یک قرن اخیر از اهمیت ویژه و روز افزونی برخوردار شده است .
این مساله نه به دلیل مدت زمان یا طول عمر و تاریخ آنها ، که به سبب ممتاز و برجسته بودن شان از دید توانایی رسانش اندیشه ، از شخصی به شخص دیگر ، به سبب زیبا بودن ، به واسطه وابسته بودن به جریان زندگی و روش اندیشیدن مردمش ، به خاطر داشتن توانایی های ذاتی در بیدار کردن انگیزه های انسانی و معنوی و به سبب تنیده بودن ادبیات مردمی در تاروپود آثار و ابنیه تاریخی و به همراه داشتن نماد های آیینی – اعتقادی که در اندیشه های همان مردمان نهفته است ، در لحظات و موقعیت های گوناگون از زندگی ایشان در سرزمین مورد بحث ، مساله ای بسیار مهم به نظر می رسد .
از آنجا که دو عامل فرهنگ عامه و مبانی حقوقی هر کشور ، تعیین کننده مسیر گسترش اندیشه و شیوه های عملی حفاظت و مرمت آثار باستانی و تاریخی بویژه شهر ها و محوطه های تاریخی می باشد ، از این رو می توان برخوردهای گوناگون حفاظتی و مرمتی را ، از کشوری تا کشور دیگر و از سرزمین تا سرزمینی دیگر ، انتظار داشت . و...
فهرست مطالب: مقدمه قطع نامه ها و منشورها کنگره بولونیا اصول کنگره ی بولونیا در بافت های کهن دسته بندی این کنگره جمع بندی
این فایل با فرمت پاورپوینت در 12 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول: فایل پاورپوینت مرمت از دیدگاه براندی(23 اسلاید)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت کنگره ی بولونیا,کنگره ی بولونیا,اصول کنگره ی بولونیا در بافت های کهن,پاورپوینت آشنایی با محتوای کنگره ی بولونیا,قطع نامه ها و منشورها,مرمت بافت تاریخی,پاورپوینت کنگره ی بولونیا,معماری و شهرسازی ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXAFFPAGECNT حجم فایل: 6365AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت ماهیت و قلمرو دانش جغرافیا ، در حجم 42 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن: جغرافیاچیست؟ انسان همواره خود را به چه چیزی وابسته می داند؟ انسان همواره خود را به سیاره زمین وابسته می داند.او در شناسایی های مکانی خود مردم را با سنت ها و آداب و رسوم و فرهنگ شان،کوه ها،دره ها،گیاهان وحیوانات خاص و ....دخالت می دهد. عمرجغرافیا چقدر است؟ عمر جغرافیا برابر با عمر انسان است. علم جغرافیا چگونه به وجود آمد؟ وقتی که انسان در زمین ظاهر شد و برای راهیابی به بخش های مجاور ،از رودها عبور کرد،یا زمینی را برای زندگی انتخاب کرد،یا بخشی را برای کشت از دیگر بخش ها مجزا ساخت ،علم جغرافیا به وجود آمد. ویژگی مطالعه محیط پیرامون خودتوسط انسان: انسان در مطالعه محیط پیرامون خود بسیارکنجکاو است و دائما می کوشد که بر آگاهی های خود نسبت به افق های دوردست بیفزاید و تفاوت های مکانی آن ها را با محیط مسکونی خویس دریابد و با تشابهات یا تفاوت های آنها آشنا گردد. و...
فهرست مطالب: جغرافیا چیست؟ تعریف علم جغرافیا نقش مسلمانات در گسترش دانش جغرافیا جغرافی دانان مسلمان علل تحول و تکامل رویکرد در جغرافیا پس از جنگ جهانی دوم شاخه های گوناگون جغرافیا تفاوت بین هواشناسی و آب و هوا شناسی تفاوت علوم سیاسی با جغرافیای سیاسی ارتباط بین فنون جغرافیایی با رشته های آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات اهداف آموزش جغرافیا شیوه های شناخت جغرافیایی
این فایل با فرمت پاورپوینت در 42 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت ماهیت و قلمرو دانش جغرافیا,ماهیت و قلمرو دانش جغرافیا,دانش جغرافیا,جغرافیا,پاورپوینت ماهیت و قلمرو دانش جغرافیا,علم جغرافیا,جغرافیای سیاسی,پاورپوینت دانش جغرافیا,پاورپوینت ماهیت دانش جغرافیا ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXAFFPAGECNT حجم فایل: 316AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت مفاهیم بهره وری (سازمان مدیریت صنعتی) ، در حجم 23 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن: سازمان اقتصادي اروپا : حاصل كسري است كه از تقسيم مقدار يا ارزش محصول/خدمت به مقدار يا ارزش يكي از عوامل توليدبه دست آيد.
سازمان بين المللي كار: عبارتست از نسبت ستانده به يكي از عوامل توليد (زمين ، سرمايه نيروي كار و مديريت) آژانس بهره وري اروپا : يك نوع طرز تفكر و ديدگاهي است به اين پايه كه هر فرد مي تواند كارها و وظايفش را هر روز بهتر از قبل انجام دهد . مركز بهره وري ژاپن : حداكثر استفاده از منابع فيزيكي ، نيروي انساني و ساير عوامل به روشهاي علمي به گونه اي كه بهبود بهره وري به كاهش هزينه هاي توليد ، گسترش بازارها ، افزايش اشتغال و بالا رفتن سطح زندگي همه آحاد ملت منجر گردد . تعريف بهره وري از ديدگاههاي سيستمي : نسبت بين مجموعه خروجيهاي يك سيستم به وروديهاي آن .
سطوح بهره وري : 1-بهره وري فردي 2- بهره وري در خانه 3- بهره وري در سازمان 4- بهره وري در سطح ملي و...
فهرست مطالب: تعاریف بهره وری فرمول بهره وری سطوح بهره وری عوامل موثر در بهره وری مراحل اجرای سیستم بهره وری در یک نگاه راهکارهای ارتقاء بهره وری
این فایل با فرمت پاورپوینت در 23 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت مفاهیم بهره وری (سازمان مدیریت صنعتی),مفاهیم بهره وری (سازمان مدیریت صنعتی),پاورپوینت مفاهیم بهره وری,سازمان مدیریت صنعتی,مدیریت,مفاهیم بهره وری,پاورپوینت مفاهیم بهره وری (سازمان مدیریت صنعتی),پاورپوینت بهره وری ,اجرای سیستم ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
|
|
|