نوشته شده توسط : علی محمد
خلاصه-کتاب-مدیریت-تحول-در-سازمان
خلاصه کتاب مدیریت تحول در سازمان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 110
حجم فایل: 368
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
فهرست

تاريخچه. 5
تعريف تحول سازمان. 5
اهداف تحول سازمان : 6
سطوح عمده تحول. 6
مجريان تحول سازماني. 7
مشاركت عموم سازمان؛ شرط اصلي تحقق تحول سازمان است.. 8
اهميت و ضرورت مديريت تحول. 8
گام‌هاي دهگانه براي ايجاد تحول سازماني. 9
فرآيند هشت مرحله‌اي تحول. 10
فرآيند هشت مرحله‌اي تحول. 10
چرا سازمان‌ها در ايجاد تحول شكست مي‌خورند؟ 12
علل شکست سازمان‌ها در ايجاد تحول. 12
استراتژي‌هاي تحول در سطح خرد 13
استراتژي‌هاي ساختاري : 13
استراتژي‌هاي تكنولوژي : 13
استراتژي‌هاي رفتاري انساني. 14
راهبردهاي ايجاد تحول در رفتار. 14
چرخه زندگی مقاومت در برابر تحول. 15
شرايط ضروري براي بروز احساس نياز به تحول. 16
وظايف نظام مديريت تحول و متوليان آن : 17
ويژگيهاي استراتژيک سازمانهاي يادگيرنده 18
مهارتهاي رهبري.. 18
دو عامل برتر در مهارتهاي رهبري.. 18
الگوهاي رهبري.. 19
الگوهاي رهبري مبتني بر موقعيت.. 19
الگوهاي رهبر/پيروي.. 19
نقشهاي مدير بعنوان عامل تحول. 20
مدير در نقش كارآفرين. 20
مدير در نقش كارساز. 21
مدير در نقش ”ابر رهبر“ 21
تعريف سازمان‌هاي يادگرنده 21
سازمانها و گروههاي يادگيرنده (راه آينده) 22
شالوده هاي هر سازمانهاي يادگيرنده 22
سازمان يادگيرنده از سوي گروهي از رهبران خادم بوجود مي آيد: 22
يادگيري سازمان با انجام دادن وتمرين ميسراست.. 22
ويژگيهاي پيروان مؤثر. 23
گروههاي يادگيرنده 23
مفاهيم پايه اي گروههاي يادگيرنده 24
گفت و شنود:ابزار برجستۀ گروههاي يادگيرنده 24
اصول سازمان يادگيرنده 26
نتيجه گيري كلي: 26
توانمندسازی.. 27
تعريف فرآيندهاي توانمند سازي.. 27
ماهیت تغییر سازمانی: 28
استراتژي تغيير تكنولوژي.. 29
استراتژي تغيير ساختاري.. 30
استراتژي تغيير وظايف و كاركردها 30
استراتژي تغيير نيروي انساني : 31
سطح اول: تغيير دانش.. 32
سطح دوم: تغيير نگرش.. 32
سطح سوم: تغيير رفتار فردي.. 32
سطح چهارم: تغيير رفتار گروهي. 33
نحوه اعمال تغيير در سطوح چهارگانه. 33
نگرش تلفيقی به استراتژيهاي تحول. 34
رويه‌هاي اعمال قدرت در تغيير و تحول. 34
رويه‌هاي اعمال قدرت در تغيير و تحول. 35
مقاومت در برابر تغيير. 37
فرهنگ و تحول. 44
مدیر ،عامل تحول. 47
چالشهاي جديد فراروي سازمانهاي آينده 48
نتیجه گیری: 50
مدیریت ‌تحول و آینده آن. 51
نوع دوم:مدیریت تحول تکاملی یا تدریجی. 52
نظارت بر اجرای برنامه‌های تحول. 52
سنجش عملکرد در مدیریت تحول. 53
الگوی امتیازدهی متوازن. 54
برنامه های تحول سازمانی دو هدف عمده دارند که عبارتند از: 55
بهبود کارکرد افراد، گروهها و سازمان. 55
تغییر برنامه ریزی شده 56
تحول سازمان شیوه خاصی رایزنی و مشاوره 57
تحول سازمان فرآیندی است که توجه خود را به فرهنگ، فرآیندها و ساختار مورد استفاده یک سیستم جامع معطوف می دارد. 58
عاملان تغيير و مقاومت در برابر تغيير. 58
تحول سازمانی: 60
اهداف تحول سازمانی : 60
هدایت فرایند تحول سازمانی : 61
ضرورت تحول سازمانی : 61
نتیجه گیری : 61
انگیزه های تغییر ساختار سازمانی : 62
جمع بندی ونتیجه گیری : 67
مدیریت تغییر. 68
الف. ماشه‌های برونی تغییر سازمانی عبارتند از: 76
ب. ماشه‌های درونی تغییر سازمانی عبارتند از: 76
کانون‌های تغییر. 78
سه استراتژی رهبری تغییر. 80
این استراتژی برای رهبری تغییر هنگام رشد، تغییر سریع و رقابت شدید اثربخش است. مدیریت تحول سازمانی چیست؟ 81
مفاهیم مدیریتی. 81
برنامه های تحول سازمانی دو هدف عمده دارند که عبارتند از: 82
تغییر برنامه ریزی شده 83
تحول سازمان شیوه خاصی رایزنی و مشاوره 84
تحول سازمان فرآیندی است که توجه خود را به فرهنگ، فرآیندها و ساختار مورد استفاده یک سیستم جامع معطوف می دارد. 84
مدل اقدام پژوهی. 85
فرآیند تغییر چیست.. 85
جاده تغییر. 86
معیارهای اجرای تغییر. 87
چگونه با مقاومت در برابر تغییر برخورد کنیم. 88
مدل اقدام پژوهی.. 107
 تغييرات برنامه ريزي شده‏ 108
تعاريف تحول در سازمان. 108
فرهنگ سازماني ؛ اصل اوليه در تحول سازماني.. 109
پنج گامي که روي مديريت تغيير تاثير مي گذارد. 109
منابع. 111

تاريخچه

تحول سازماني كه نوعي استراتژي بهسازي است از اواخر دهه 1950 و اواخر دهه 1960 مطرح شد ؛ و بر اساس آن پويايي گروه تئوري و عمل مرتبط با تغيير مواردي استوار است. كاربرد و حاصل علوم كه تحول سازماني از آنها نشأت مي گيرند. براي بهبود سازگاري و تطبيق بين افراد و سازمان، ‌بين سازمان و محيط و ميان عناصر و اجزاي سازماني نظير استراتژي، ساختار و فرآيندها، رهنمودهايي ارائه مي‏دهد كه اين رهنمودها از طريق برنامه‏ها و فعاليت‏هاي ايجاد تغيير كه هدف آن رفع مشكل در شرايط خاص و مشكل ساز است اجرا مي‏شود.

تحول سازمانی نوعی استراتژی بهسازی سازمان است که در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶ مطرح شد. اساس آن بر بینش ها و آگاهی های حاصله از پویایی های گروهی و نظریه و عملی مرتبط با تغییر برنامه ریزی شده، استوار است. حوزه تحول سازمان در راه تکاملی خود به چارچوبی منسجم از نظریه ها و کاربردها رسیده است که می تواند بسیاری از مسائل مهم انسانی موجود در سازمان را حل و فصل کند.

تحول سازمانی از سازمانها و همچنین افرادی که درون سازمانها هستند و چگونگی کارکرد آنها بحث می کند. همین طور در زمینه تغییرات برنامه ریزی شده ای که منجر به ترغیب افراد، گروهها و سازمانها به کارکرد بهتر می شود، سخن به میان می آورد.

تعريف تحول سازمان

فرآيندي برنامه ريزي شده و اصولي (نظام‏مند) است كه با بهره گيري از ارزش‏ها و اصول علوم رفتاري كاربردي در سازمان‏ها در پي افزايش اثربخشي فردي و سازماني است

تعريف تحول سازمان: تحول سازمان فعاليت تا تلاش است 1) برنامه ريزي شده 2) در سراسر سازمان3) كه بوسيله مديريت عالي سازمان اداره شده و 4) اثر بخشي و سلامتي سازمان را از طريق 5) برنامه‌هاي تغيير برنامه‌ريزي شده در فرآيند‌هاي سازمان با استفاده از علوم رفتاري افزايش ميدهد

اهداف تحول سازمان :

1) افزايش سازگاري بين ساختار، فرآيندها، استراتژي، افراد و فرهنگ سازمان 2) ايجاد و توسعه راه‌حل نو و خلاقانه در سازمان 3) توسعه توانايي نوسازي خويشتن در سازمان (بيره 1980)

علت شكست بيشتر برنامه‌هاي تحول سازمان: مديريت عالي نسبت به آنها رفتاري حمايت گرانه ندارد يا اينكه تعهد كمتري در خود احساس مي‌كند و يا به علت درگيري با ساير وظايف از آن روي بر مي‌‌گرداند

سطوح عمده تحول

1- تحول تدريجي 2- تحول پيوسته 3- تحول گسسته

الف- تحول تدريجی:

اين تحول نشان دهنده تغيير نسبتاً ثابت و خطي در محيط است. واكنش مناسب به اين تحول، ارتقاء و بهبود تدريجي است .

2- تحول پيوسته: اين تحول شامل تغييريكنواخت و فزاينده در محيط در طي زمان است . واكنش مناسب به اين سطح از تحول، اصلاح و بهبود مستمر و پيوسته است. مديريت كيفيت «دمينگ»، كايزن، مهندسي مجدد (مايكل همر) و ... از فنون و رويكردهاي مناسب اين سطح از تحول اند.

3- تحول گسسته: اين تحول نشان دهنده تغييرات ناگهاني، غيرخطي و عميق در يك محيط است. اين تحول عملكرد را از يك سطح به سطح كاملاً متفاوت و با لاتر هدايت مي كند. اين تحولات که اصولاً بنيادين و ريشه ای است «نقطه عطف استراتژيك» يا «چرخش راهبردي» مي نامد. اين سطح از تحول مستلزم تحول اساسي در محصولات، خدمات ، فرايندها، نظام ها ،‌ساختارا و الگوهاست.

مجريان تحول سازماني مشاوراني هستندك

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: خلاصه کتاب مدیریت تحول در سازمان,مدیریت تغییر و تحول سازمانی,مفاهیم مدیریتی,تحول سازمانی,مدیریت تغییر,مدیریت تحول,سازمان,مدیریت تغییر و تحول,مدیریت تغییر و تحول,مدیریت,مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: