فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pptxتعداد صفحات: 140حجم فایل: 3497قیمت: 7000 تومان
بخشی از متن:
ارتباط از نظر ارسطو:
ارتباط عبارت است از جستوجو براى دست يافتن به کليهٔ وسايل و امکانات موجود براى ترغيب و اقناع (Persuasion) ديگران.
آگاهی از وجود مشکلات بالقوه، اساس بهسازی ارتباطات سازمانی است.
میتوان با بکارگیری فرآیند اصلی ارتباطات، راههای مختلفی را برای برتری یافتن بر مشکلات شناخت.
براي مديران بسيار مهم است كه پديدههاي خاصي را كه به صورت مانع بر جريان سالم ارتباطي اثر ميگذارند و آن را دچار كندي و پيچيدگي و يا اصولاً مسدود ميكنند، شناخته و در رفع آن بكوشند.
روبرت گوير در کتاب فراگرد ارتباط مىگويد:
ارتباط عبارت است از روشى که حداقل متضمن چهار عنصر زيرباشد:
۱. توليدکنندهاى که ۲. علامت يا نمادى را ۳. براى حداقل يک دريافتکننده طرح کند ۴. و او را درک معنى کند .
تعریفی دیگر:
ارتباط فرایندی است که در آن عناصری به نامهای فرستنده ، گیرنده ، پیام و کانال وجود دارد و عناصر ، وضعیت و چگونگی حضورشان ، تضمین کننده چگونگی درک معنی و در نهایت برقراری ارتباط هستند.
تعريف ارتباطات سازماني نيازمند تعريف »سازمان وارتباطات« است
سازمان با مجموعه اي اجتماعي (از گروه و يا مردم) سروكار دارد كه در آن، فعاليت ها به منظور تحقق اهداف اعم از فردي و جمعي هماهنگ مي شود
تعريف ارتباطات: انتقال و تبادل اطلاعات، معاني و مفاهيم و احساسها بين افراد در سازمان با واسطه يا بلاواسطه .
در دنیای امروز، گذشته از آموزش مهارت های حرفه ای و شغلی ، افراد به واسطه ارتباط مستقیم و فراگیر با دیگران، نیاز به آموزش ارتباط و الگوهای ارتباطی دارد. یک کارمند، پزشک و یا مدیر، معمولاً در محیط کاری وسازمان خود ویا در خانه وکوچه و بازاربا افراد بسیاری در ارتباط است.
از یک اشاره ابرو تا برخوردهای بسیار جدی و گفتگوهای طولانی را می توان در چارچوب ارتباط گنجاند.
سازمان به عنوان يك نهاد اجتماعي نيازمند ارتباطات است ومديران نیز دريافته اند كه ارتباطات مؤثربا كاركنان و درك انگيزه هاي ارتباطي آنان در توفيق مديران در دستيابي به اهداف طراحي شدۀ سازمان عامل مؤثري است .
رفتارارتباطی مؤثر،هدف به حساب نمي آيد ولیکن بايد وسيله اي براي كسب هدف تلقي شود
ارتباطات سازمانی و تاثیر اتوماسیون برآن در مدیریت رفتار سازمانی و سوالات متداول ارتباطات سازمانی
جهان کنونی جهانی است پر از تغييرات شتابان. دگرگونيهای بسياری در ارکان جامعه صورت گرفته و پيشرفتهای سريع علوم و تکنولوژی انسان را با وضعيتی روبرو ساخته که کمتر شباهتی با گذشته دارد.
در دنیای امروز، گذشته از آموزش مهارت های حرفه ای و شغلی ، افراد به واسطه ارتباط مستقیم و فراگیر با دیگران، نیاز به آموزش ارتباط و الگوهای ارتباطی دارد. یک کارمند، پزشک و یا مدیر، معمولاً در محیط کاری وسازمان خود ویا در خانه وکوچه و بازاربا افراد بسیاری در ارتباط است.
از یک اشاره ابرو تا برخوردهای بسیار جدی و گفتگوهای طولانی را می توان در چارچوب ارتباط گنجاند.
سازمان به عنوان يك نهاد اجتماعي نيازمند ارتباطات است ومديران نیز دريافته اند كه ارتباطات مؤثربا كاركنان و درك انگيزه هاي ارتباطي آنان در توفيق مديران در دستيابي به اهداف طراحي شدۀ سازمان عامل مؤثري است .
رفتارارتباطی مؤثر،هدف به حساب نمي آيد ولیکن بايد وسيله اي براي كسب هدف تلقي شود
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.