|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: فرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 79حجم فایل: 93قیمت: 16000 تومان
بخشی از متن: مقدمه: * تاريخچه ساخت خودرو در ايران توليد خودرو در ايران به سال 1337 (1958 ميلادي ) بر ميگردد که در آن سال ظاهراً با 000/000/200 ريال سرمايه گذاري کارخانه مونتاژ «جيپ» احداث شده است . در آن زمان تمام اجزاي اين خودرو به صورت کيت (CKD) وارد و فقط عمليات مونتاژ در داخل انجام ميشد . سال 1339 شمسي آغازي براي خودروي سواري بود چون شرکت صنعتي «سايکا» در جاده آبعلي ساخته شد و تحت ليسانس شرکت فيات ايتاليا به مونتاژ فيات 1100 پرداخت . طي سالهاي 1345 و 1346 دو واحد خودروساز ديگر اعلام موجوديت کردند و توليد پيکان در شرکت ايران خودرو (ايران ناسيونال سابق) و توليد اتومبيل ژيان در شرکت سايپا شروع شد . در سال 1346 شرکت چيپ (پارس خودرو فعلي) نيز اقدام به مونتاژ سواري آريا و شاهين کرد و بدين ترتيب سال 1346 سه شرکت خودروسازي در ايران وجود داشتند که تنوع نسبتاً زيادي از محصولات را عرضه ميکردند . * فصل اول * تاريخچه تأسيس شرکت ايران خودرو شرکت سهامي عام کارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تأسيس کارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27- مرداد- 1341 با سرمايه اوليه 000/000/100 (يکصد ميليون) ريال و تعداد يک هزار سهم يک هزار ريالي به ثبت رسيد و از مهر ماه 1342 عملاً فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز کرد . بر اساس اساسنامه شرکت در تاريخ 18/8/1354 در مجمع عمومي فوق العاده به تصويب رسيد سرمايه شرکت مبلغ دو هزار ميليون ريال برآورد شد که اين مبلغ تا سال 1385 به بيش از 000/000/000/500/4 ريال افزايش يافت . ايران خودرو از اولين شرکت هايي بود که قانون گسترش مالکيت واحدهاي توليدي را به نحو کامل اجرا کرد و 49 درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار گرديد . اين شرکت به موجب بند الف قانون حفاظت و توسعه صنايع ايران مصوب سهام 16/4/1358 شوراي انقلاب اسلامي به اعتبار نوع صنعت ، ملي اعلام شد و به موجب مصوبه 28/2/1365 هيئت وزيران ، سهام شرکت از طرف دولت با نام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران صادر شد و تحت پرسش اين سازمان با مديريت منتخب دولت به کار خود ادامه داد . شرکت سهامي عام کارخانجات صنعتي ايران ناسيونال با مجوز صادره از سازمان گسترش و نوسازي در تاريخ 27/2/1362 به نام شرکت ايران خودرو سهامي عام تغيير يافت .
فهرست مطالب مقدمه: 1 * تاريخچه ساخت خودرو در ايران 1 * فصل اول 2 * تاريخچه تأسيس شرکت ايران خودرو 2 * سال شمار توليد انواع خودرو هاي سواري و کار 3 خودروهاي توليدي در ايران خودرو 5 خودروهاي باري توليد شده در شرکت ايران خودرو 8 * کارخانه موتور سازي ايران خودرو 11 * کارخانه لوازم تکميلي و تزئيني 13 * برخي از سالنهاي موجود در اين شرکت 13 معرفي انواع گروه هاي خدمات فني مهندسي 21 خطوط اصلي سالن مونتاژ : 23 فصل دوم 25 پروسه توليد سمند (سمند – زون 1- تريم 4) 25 سمند – زون 2- تريم يک 31 سمند – زون 8 و7 خط نهايي 53 سمند – زون 9 – ساب موتور 60 پروسه فرآيند توليد در سالن مونتاژ 2 69 مدول 1 مونتاژ درب هاي پژو 405 و پارس ، سمند 69 * فصل سوم 75 * نتايج و پيشنهادات 75 برخي از نتايج بدست آمده در اين پروژه کارآموزي: 75 برخي از پيشنهادات به نظر رسيده در اين پروژه کارآموزي : 75 برخي از نمودارهاي فرآيند توليد و ضايعات در سالن مونتاژ توليد خودروهاي سواري از بدو تأسيس تا پايان سال 1385 مشخصات فني خودروي پژو GLX-405 پيش بيني برنامه کلان توليد و تأمين 1386 محصولات سواري برنامه کلان توليد 1386 محصولات سواري پيش بيني توزيع ماهيانه برنامه توليد و تأمين 1386 آمار توليد کليه محصولات سواري از بدو تأسيس تا پايان سال 1385 نماي کلي از سالن توليد مونتاژ 2 روند نمرات منحني مغايرتهاي آديت فرآيند در سال مونتاژ2 نمودار مربوط به ضايعات مونتاژ 2 روند هزينه ضايعات در مديريت مونتاژ در مقايسه با هدف آخري وضعيت مغايرتهاي کنترل فرآيند منابع و مآخذ: 77
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
تحقيق صنايع,رشته صنايع,دانلود تحقيق,كار تحقيقي صنايع,مهندسي صنايع,ايران خودرو,تحقيق فرآيند توليد در سالنهاي مونتاژ شرکت ايران خودرو,سالن توليد,فرآيند توليد خودرو,سالن مونتاژ ايران خودرو,سالن مونتاژ ماشين,فرآينت توليد در سالنهاي مونتاژ ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1396 |
نظرات ()
|
|
|
|
|